Article (Périodiques scientifiques)
Conversing with humans and objects: On repetition and the curative power in animation making.
BUDACH, Gabriele; EFREMOV, Dmitrii; Loghin, Daniela et al.
2021In Canadian Modern Language Review, 77 (4), p. 353-373
Peer reviewed vérifié par ORBi Dataset
 

Documents


Texte intégral
CMLR.Budach.et.al.2021.pdf
Preprint Auteur (206.06 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
affective flow, human-machine-intra-action, new materialism, repetition and learning, socio-material assemblage, stop-motion animation
Résumé :
[en] This article explores what happens when humans, objects, and digital technology collaborate in creating a short stop-motion film. It investigates how animation making as a hugely repetitive mechanical process interlinks with language, communication, and learning, and how it can affect our responsiveness and readiness to communicate. The article shows how repetition can push back mental concepts and language ideologies that may hinder communication and language learning. Instead, repetitive action can create a positive affective space permitting access to hidden resources and unconscious knowing. Enabled by an affective flow emerging from all participating parts – human and hon-human – a possibly tedious exercise can be transformed into a task of freedom. Co-authors of this paper draw on auto-ethnographic experience, collaborative methods, and thinking with new materialist theory. Their research shows that animation making can disrupt existing educational policy and implement more equal educational practice by building on human−object assemblages and their power to stimulate more-than-human communication and learning.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
BUDACH, Gabriele ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Multilingualism
EFREMOV, Dmitrii ;  University of Luxembourg > CRC > IT department > IT Operations
Loghin, Daniela
SHAROYAN, Gohar ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Multilingualism
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Conversing with humans and objects: On repetition and the curative power in animation making.
Date de publication/diffusion :
2021
Titre du périodique :
Canadian Modern Language Review
ISSN :
0008-4506
Maison d'édition :
University of Toronto Press, Toronto, Canada
Titre particulier du numéro :
Posthuman perspectives in educational research
Volume/Tome :
77
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
353-373
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Jeu de données :
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 janvier 2024

Statistiques


Nombre de vues
111 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
3
citations Scopus®
sans auto-citations
3
citations OpenAlex
 
3

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu