Article (Périodiques scientifiques)
The National Library of Latvia: Engaging people with media and information
GLOTOV, Sergei
2023In The Journal of Media Literacy
Editorial reviewed
 

Documents


Texte intégral
ic4ml-org-journal-article-the-national-library-of-latvia-engaging-people-with-media-and-information-.pdf
Postprint Éditeur (8.02 MB) Licence Creative Commons - Attribution
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Media Literacy; Public Library; Latvia; Exhibitions; Books
Résumé :
[en] The National Library of Latvia moved to a new building dubbed the Castle of Light in the summer of 2014. The new building centralises the library’s collection, supports education, recreation, and performance, and encourages media literacy education. This paper is a case study of the permanent exhibition Book in Latvia within the National Library of Latvia that analyses how the library engages people with media and information. This article provides an autoethnographic account of a visit to the Book in Latvia exhibition, which reflects upon its structure, activities, and provided information. It concludes by stating that the National Library of Latvia operates as a library-museum, offering numerous exhibitions rooted in local history, culture, and the library’s collection.
Disciplines :
Communication & médias
Auteur, co-auteur :
GLOTOV, Sergei  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Teaching and Learning
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
The National Library of Latvia: Engaging people with media and information
Date de publication/diffusion :
27 novembre 2023
Titre du périodique :
The Journal of Media Literacy
Titre particulier du numéro :
Media and Information Literacy: Enriching the Teacher/Librarian Dialogue
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 décembre 2023

Statistiques


Nombre de vues
114 (dont 23 Unilu)
Nombre de téléchargements
74 (dont 8 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu