[en] This paper discusses the development of an educational historical game, called The Migrants’ Chronicles: 1892 and suggests a series of best practices for a collaborative co-design process to balance engagement and playability with historical authenticity.in the development of historical games.
Disciplines :
Histoire
Auteur, co-auteur :
Funken, Franziska ✱; Technische Universität Köln > Cologne Game Lab
Guardiola, Emmanuel ✱; Technische Universität Köln > Cologne Game Lab
JUNGBLUT, Marie-Paule ✱; University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM)
Mason, Austin ✱; Carleton College
PAUSE, Johannes ✱; University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM)
✱ Ces auteurs ont contribué de façon équivalente à la publication.
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Balancing education and engagement. A suggested co-design process for historical game development
Date de publication/diffusion :
01 juin 2023
Nom de la manifestation :
DH Benelux
Lieu de la manifestation :
Brussels, Belgique
Date de la manifestation :
31st of May – 2nd of June
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
DH Benelux 2023 - Book of Abstracts
Maison d'édition :
Royal Library of Belgium (KBR), Brussels, Belgique