Article (Périodiques scientifiques)
Gender, teaching style, classroom composition and alienation from learning: an exploratory study
HADJAR, Andreas; BACKES, Susanne
2022In Educational Research
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Gender teaching style classroom composition and alienation from learning an exploratory study.pdf
Postprint Éditeur (964.64 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
school alienation; teaching style; classroom composition; gender; attitudes towards school; longitudinal analysis
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
HADJAR, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
BACKES, Susanne ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Gender, teaching style, classroom composition and alienation from learning: an exploratory study
Date de publication/diffusion :
2022
Titre du périodique :
Educational Research
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR9857103 - School Alienation In Switzerland And Luxembourg, 2014 (01/09/2015-31/08/2019) - Andreas Hadjar
Intitulé du projet de recherche :
School alienation in Switzerland and Luxembourg (SASAL)
Organisme subsidiant :
Fonds National de la Recherche Luxembourg
SNSF - Swiss National Science Foundation
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 décembre 2022

Statistiques


Nombre de vues
102 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
205 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
6
citations Scopus®
sans auto-citations
6
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
6
citations WoS
 
4

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu