Article (Périodiques scientifiques)
The Role of Teaching Styles in the Development of School Alienation and Behavioral Consequences: A Mixed Methods Study of Luxembourgish Primary Schools
Grecu, Alyssa; HADJAR, Andreas; SIMOES LOURÊIRO, Kevin
2022In SAGE Open, 12 (2)
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Grecu et al_2022_The Role of Teaching Styles in the Development of School alienation_Sage Open.pdf
Postprint Éditeur (485.9 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
school alienation; teaching styles; mixed-method study; learning; participation
Résumé :
[en] This mixed-method research study aims at an analysis of the role of teaching styles in the development of school alienation and behavioral consequences. Applying an in-depth design, this study combines a quantitative panel study, a student survey (grades 5–6), and qualitative focus groups with Luxembourgish primary school students (grade 6). Methodologically, we aim to demonstrate potentials and limits of integrating quantitative and qualitative research. Quantitative results show that teaching styles affect students’ alienation from teachers and from learning, and eventually from classroom participation and social behavior. Qualitative content analysis reveals that students characterize a fair teaching style as the equal treatment of all students regarding classroom rules and teachers’ empathy for students’ intentions.
Disciplines :
Education & enseignement
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
Grecu, Alyssa
HADJAR, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
SIMOES LOURÊIRO, Kevin ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
The Role of Teaching Styles in the Development of School Alienation and Behavioral Consequences: A Mixed Methods Study of Luxembourgish Primary Schools
Date de publication/diffusion :
2022
Titre du périodique :
SAGE Open
eISSN :
2158-2440
Maison d'édition :
SAGE Publications, New York, Etats-Unis - New York
Volume/Tome :
12
Fascicule/Saison :
2
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR9857103 - School Alienation In Switzerland And Luxembourg, 2014 (01/09/2015-31/08/2019) - Andreas Hadjar
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 juillet 2022

Statistiques


Nombre de vues
178 (dont 9 Unilu)
Nombre de téléchargements
205 (dont 6 Unilu)

citations Scopus®
 
8
citations Scopus®
sans auto-citations
7
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
11
citations WoS
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu