Reference : Le développement du trafic ferroviaire dans la Grande Région SaarLorLux
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Social & behavioral sciences, psychology : Human geography & demography
http://hdl.handle.net/10993/50613
Le développement du trafic ferroviaire dans la Grande Région SaarLorLux
French
[de] Die Entwicklung des Schienenverkehrs in der Großregion SaarLorLux
[en] The development of rail traffic in the Greater Region SaarLorLux
Helfer, Malte mailto [University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Geography and Spatial Planning (DGEO) >]
Pauly, Michel [University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Identités, Politiques, Sociétés, Espaces (IPSE) >]
Caruso, Geoffrey [University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Geography and Spatial Planning (DGEO) >]
Helfer, Malte mailto [University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Geography and Spatial Planning (DGEO) >]
2018
Department of Geography and Spatial Planning - University of Luxembourg
GR-Atlas – Atlas de la Grande Région SaarLorLux, Vol. 35
14
No
2535-9274
Esch-Belval
Luxembourg
[de] Eisenbahn ; Großregion ; SaarLorLux
[en] Railway ; Greater Region ; SaarLorLux
[fr] trafic ferroviaire ; Grande Région ; SaarLorLux
[fr] Les premières voies ferrées sont mentionnées en relation avec l’exploitation des mines de Agricola en 1556. À partir de la fin du 18e siècle, les premières longues distances sous forme de traction par chevaux ont vu le jour, dont certaines ont créé de véritables réseaux. La première ligne de chemin de fer à utiliser des locomotives à vapeur fut le chemin de fer de Stockton et Darlington, longue de 40 kilomètres, mis en service en 1825 en Angleterre. Sur le continent, la première ligne de chemin de fer à vapeur a été mise en service le 5 mai 1835 en Belgique, entre Bruxelles et Mechelen, tandis que la ligne ouverte en 1831 en France, de Saint-Etienne à Lyon, ainsi que celle en décembre 1835 en Allemagne, entre Nürnberg et Fürth, n’étaient que rarement empruntées par des locomotives, mais plutôt sous forme de traction par chevaux. Dans cet article seront traitées les premières liaisons ferroviaires dans les différentes régions de la Grande Région SaarLorLux.
[en] The first railways are mentioned in connection with the mining of Agricola in 1556. From the end of the 18th century onwards, the first long-distance horse-drawn railways were built, some of which created real networks. The first railway line to use steam locomotives was the Stockton and Darlington Railway, 40 kilometres long, commissioned in 1825 in England. On the continent, the first steam railway line was opened on 5 May 1835 in Belgium, between Brussels and Mechelen, while the line opened in 1831 in France, from Saint-Etienne to Lyon, as well as the one in December 1835 in Germany, between Nürnberg and Fürth, were only rarely used by locomotives, but rather by horse-drawn vehicles. This article deals with the first railway connections in the various regions of the Greater Region SaarLorLux.
[de] Die ersten Eisenbahnstrecken werden im Zusammenhang mit der Ausbeutung der Minen von Agricola im Jahr 1556 erwähnt. Ab dem Ende des 18. Jahrhunderts entstanden die ersten Langstrecken in Form von Pferdetraktion, von denen einige richtige Netzwerke schufen. Die erste Eisenbahnstrecke, auf der Dampflokomotiven eingesetzt wurden, war die 40 Kilometer lange Stockton and Darlington Railway, die 1825 in England in Betrieb genommen wurde. Auf dem Kontinent wurde die erste dampfbetriebene Eisenbahnstrecke am 5. Mai 1835 in Belgien zwischen Brüssel und Mechelen in Betrieb genommen, während die 1831 in Frankreich eröffnete Strecke von Saint-Etienne nach Lyon sowie die im Dezember 1835 in Deutschland eröffnete Strecke zwischen Nürnberg und Fürth nur selten mit Lokomotiven befahren wurden, sondern eher als Pferdezug. In diesem Artikel werden die ersten Eisenbahnverbindungen in den verschiedenen Regionen der Großregion SaarLorLux behandelt.
University of Luxembourg - UL
Webatlas
Researchers ; Professionals ; Students ; General public ; Others
http://hdl.handle.net/10993/50613
https://gr-atlas.uni.lu
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