Article (Périodiques scientifiques)
Using storytelling to teach vocabulary in language lessons – does it work? (print)
KIRSCH, Claudine
2012In Language Learning Journal, 44 (1), p. 33-51
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
RLLJ-2012-0151.R1 Kirsch Final.12.10.docx
Postprint Auteur (117.23 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Storytelling; Foreign Languages; Primary School; England
Résumé :
[en] It has long been claimed that stories are a powerful tool for language learning. Storytelling is often used as a discrete pedagogical approach in primary modern foreign language (MFL) lessons in England. There has, however, been little investigation into how storytelling might impact on vocabulary learning in the primary classroom. This article focuses on how a London primary teacher used stories in German lessons in a Year 6 class (ages 10–11), and analyses the words and sentences the case-study children remembered over a brief period of time. Data were collected over two terms through observations, interviews and posttests. The findings illustrate the wide range of teaching strategies that allowed for explicit and incidental learning and encouraged meaningful language use. They also show that children recalled a considerable number of words and sentences.
Disciplines :
Education & enseignement
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2012-1128
Auteur, co-auteur :
KIRSCH, Claudine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Using storytelling to teach vocabulary in language lessons – does it work? (print)
Date de publication/diffusion :
02 novembre 2012
Titre du périodique :
Language Learning Journal
ISSN :
0957-1736
eISSN :
1753-2167
Maison d'édition :
Taylor & Francis, Royaume-Uni
Volume/Tome :
44
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
33-51
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 20 août 2013

Statistiques


Nombre de vues
652 (dont 10 Unilu)
Nombre de téléchargements
1533 (dont 6 Unilu)

citations Scopus®
 
28
citations Scopus®
sans auto-citations
27
OpenCitations
 
17
citations OpenAlex
 
50

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu