Contribution to collective works (Parts of books)
Compétences en littératie numérique et pensée computationnelle des élèves de huitième année – Principales conclusions d’ICILS 2018
Boualam, Rachid; Lomos, Catalina; Fischbach, Antoine
2021In LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
Peer reviewed
 

Files


Full Text
BB21_Boualam-et-al._F.pdf
Publisher postprint (610.63 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
ICILS 2018; ICT Literacy; Luxembourg; Computational thinking
Research center :
- Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Boualam, Rachid ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Lomos, Catalina;  Luxembourg Institute of Socio-Economic Research - LISER > Living conditions > Research scientist
Fischbach, Antoine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
Compétences en littératie numérique et pensée computationnelle des élèves de huitième année – Principales conclusions d’ICILS 2018
Alternative titles :
[en] Eighth graders’ Computer and Information Literacy (CIL) and Computational Thinking (CT) competency – Key findings from ICILS 2018
Publication date :
December 2021
Main work title :
Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
Main work alternative title :
[en] National Report on education in Luxembourg 2021
Editor :
LUCET
SCRIPT
Publisher :
University of Luxembourg, Esch-Sur-Alzette, Luxembourg
Pages :
120-125
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 14 December 2021

Statistics


Number of views
36 (0 by Unilu)
Number of downloads
63 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu