KIJAMET, D., KELLER, U., BOUALAM, R., & UGEN, S. (2023). The Impact of Test Language on Phonological Short-Term Memory (PSTM) in a Multilingual Setting: Digits vs. Nonwords [Poster presentation]. ESCOP 2023 - 23rd Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Porto, Portugal. Peer reviewed |
Lomos, C., Luyten, H. J. W., BOUALAM, R., & FISCHBACH, A. (2021). Lehrkräfte als maßgebliche Akteur*innen beim Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT) in Lern- und Lehrprozessen – Zentrale Ergebnisse der ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 128-135). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-27a Peer reviewed |
BOUALAM, R., Lomos, C., & FISCHBACH, A. (2021). Computer- und informationsbezogene Kompetenzen (CIL) und Kompetenzen im informatischen Denken (CT) von Achtklässler*innen – Zentrale Ergebnisse der ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 120-125). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-26 Peer reviewed |
BOUALAM, R., Lomos, C., & FISCHBACH, A. (2021). Compétences en littératie numérique et pensée computationnelle des élèves de huitième année – Principales conclusions d’ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 120-125). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-26 Peer reviewed |
Lomos, C., Luyten, H. J. W., BOUALAM, R., & FISCHBACH, A. (2021). Les enseignant(e)s, acteurs essentiels dans la mise en œuvre des technologies de l’information et de la communication (TIC) dans l’enseignement et l’apprentissage – Principales conclusions d’ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 128-135). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-27 Peer reviewed |
COLLING, J., LEVY, J., BOUALAM, R., FISCHBACH, A., & WOLLSCHLÄGER, R. (2021). DIGSKILLS – Rapport Quantitatif : Analyse des Besoins en Compétences Digitales pour la Fonction Publique Luxembourgeoise. -. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/47969 |