Profil

BOUALAM Rachid

University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET

Main Referenced Co-authors
FISCHBACH, Antoine  (5)
Lomos, Catalina (4)
Luyten, Hans J.W. (2)
COLLING, Joanne  (1)
LEVY, Jessica  (1)
Main Referenced Keywords
Luxembourg (3); 8th grade (2); Computational thinking (2); digital education (2); ICILS 2018 (2);
Main Referenced Unit & Research Centers
Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) (3)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (5)

Publications (total 5)

The most downloaded
91 downloads
Lomos, C., Luyten, H. J. W., Boualam, R., & Fischbach, A. (2021). Les enseignant(e)s, acteurs essentiels dans la mise en œuvre des technologies de l’information et de la communication (TIC) dans l’enseignement et l’apprentissage – Principales conclusions d’ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 128-135). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-27 https://hdl.handle.net/10993/49025

Lomos, C., Luyten, H. J. W., Boualam, R., & Fischbach, A. (2021). Lehrkräfte als maßgebliche Akteur*innen beim Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT) in Lern- und Lehrprozessen – Zentrale Ergebnisse der ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 128-135). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-27a
Peer reviewed

Boualam, R., Lomos, C., & Fischbach, A. (2021). Computer- und informationsbezogene Kompetenzen (CIL) und Kompetenzen im informatischen Denken (CT) von Achtklässler*innen – Zentrale Ergebnisse der ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 120-125). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-26
Peer reviewed

Lomos, C., Luyten, H. J. W., Boualam, R., & Fischbach, A. (2021). Les enseignant(e)s, acteurs essentiels dans la mise en œuvre des technologies de l’information et de la communication (TIC) dans l’enseignement et l’apprentissage – Principales conclusions d’ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 128-135). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-27
Peer reviewed

Boualam, R., Lomos, C., & Fischbach, A. (2021). Compétences en littératie numérique et pensée computationnelle des élèves de huitième année – Principales conclusions d’ICILS 2018. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 120-125). Esch-Sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-26
Peer reviewed

Colling, J., Levy, J., Boualam, R., Fischbach, A., & Wollschläger, R. (2021). DIGSKILLS – Rapport Quantitatif : Analyse des Besoins en Compétences Digitales pour la Fonction Publique Luxembourgeoise. -.

Contact ORBilu