Article (Périodiques scientifiques)
Benefits, Motivations, and Challenges of International Collaborative Research: A Sociology of Science Case Study
DUSDAL, Jennifer; POWELL, Justin J W
2021In Science and Public Policy, 48 (2), p. 235-245
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
DusdalPowell2021_BenefitsMotivationsChallengesIntlCollaborativeResearch_SPP.pdf
Postprint Éditeur (349.7 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
international research collaboration; research project; teamwork; autoethnography; sociology of science; global
Résumé :
[en] Contemporary science is marked by expanding, diverse forms of teamwork. Collaboration across organizational and cultural boundaries extends the possibilities of discovery. International collaborative research projects can provide findings beyond what one team could achieve alone. Motivated to grow their scientific network and maintain existing relationships, researchers increasingly collaborate, despite often unrecognized costs, since such projects are challenging to manage and carry out. Rarely studied in-depth and longitudinally, researcher perspectives are crucial to better understand the dynamics of durable collaboration networks. Thus, this retrospective, longitudinal case study of a sociology of science project applies the novel method of autoethnography to examine teamwork benefits, motivations, and challenges. Key challenges found include spatial distance and differences of culture, language, and career stage. This study, spanning North America, Europe, the Middle East, and East Asia, focused on collaborators’ characteristics and evolving perceptions of team dynamics over a decade.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
DUSDAL, Jennifer ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
POWELL, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Benefits, Motivations, and Challenges of International Collaborative Research: A Sociology of Science Case Study
Date de publication/diffusion :
15 février 2021
Titre du périodique :
Science and Public Policy
ISSN :
0302-3427
eISSN :
1471-5430
Maison d'édition :
Oxford University Press, Oxford, Royaume-Uni
Volume/Tome :
48
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
235-245
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
Science Productivity, Higher Education, Research & Development, and the Knowledge Society
Organisme subsidiant :
Qatar National Research Fund (NPRP Grant No. 5-1021-5-159)
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 janvier 2021

Statistiques


Nombre de vues
498 (dont 45 Unilu)
Nombre de téléchargements
347 (dont 21 Unilu)

citations Scopus®
 
158
citations Scopus®
sans auto-citations
154
OpenCitations
 
24
citations OpenAlex
 
180
citations WoS
 
130

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu