Thèse de doctorat (Mémoires et thèses)
LehrerInnenprofessionalisierung in einer digitalen, videogestützten Lernumgebung
ARIMOND, Ruth Annemarie
2020
 

Documents


Texte intégral
111020_Dissertation_final.pdf
Postprint Éditeur (12.92 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Professionalisierung; reflektierte Selbstbeobachtung; ePortfolio
Résumé :
[en] The sustainable use of digital media and the conception of effective task designs are relevant aspects for the learning outcome in the training of future teachers. To model professional action competence, video-supported learning opportunities are increasingly used today to train professional perception and reflexive confrontation with new knowledge, convictions and experiences from teaching. So far, however, there is a lack of empirical studies that systematically take into account effective design elements of innovative learning environments for the promotion of reflexive practice, such as blended learning, social video learning and ePortfolio
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ARIMOND, Ruth Annemarie ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE)
Langue du document :
Allemand
Titre :
LehrerInnenprofessionalisierung in einer digitalen, videogestützten Lernumgebung
Titre traduit :
[en] Teacher professionalization in a digital video supported learning environment
Date de soutenance :
06 juillet 2020
Nombre de pages :
276
Institution :
Unilu - University of Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Intitulé du diplôme :
Docteur en Sciences de l'Education
Promoteur :
Président du jury :
SUNNEN, Patrick  
Keller, Stefan
Membre du jury :
Reuter, Robert
Winter, Felix
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 28 octobre 2020

Statistiques


Nombre de vues
482 (dont 10 Unilu)
Nombre de téléchargements
1076 (dont 10 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu