Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Bringing empathy into play: On the effects of empathy in violent and nonviolent video games
HAPP, Christian; MELZER, André; STEFFGEN, Georges
2011In Anacleto, J.L.; Fels, S.; Graham, N. et al. (Eds.) Entertainment Computing - ICEC 2011: 10th International Conference, ICEC 2011, Vancouver, BC, Canada, October 5-8, 2011, 6972
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Bringing Empathy Into Play.pdf
Postprint Éditeur (39.36 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
video games; empathy; aggression; prosocial behavior
Résumé :
[en] While violent media has adverse effects on cognition, emotion and behavior, prosocial content promotes these variables in a prosocial way. Greater individual levels of empathy as well as increasing the level of empathy in media content typically foster prosocial behavior and reduce aggression. Two experiments replicated game content findings, and also showed that inducing empathy prior to a video game had a positive influence on behavior. However, under certain circumstances, inducing empathy before playing a violent video game may even have negative effects on behavior. As empathy is a common tool in prevention programs, the implications of these findings are discussed.
Disciplines :
Psychologie sociale, industrielle & organisationnelle
Identifiants :
UNILU:UL-CHAPTER-2011-187
Auteur, co-auteur :
HAPP, Christian ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
MELZER, André  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
STEFFGEN, Georges ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Bringing empathy into play: On the effects of empathy in violent and nonviolent video games
Date de publication/diffusion :
2011
Nom de la manifestation :
Entertainment Computing – ICEC 2011
Date de la manifestation :
from 05-10-2011 to 08-10-2011
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Entertainment Computing - ICEC 2011: 10th International Conference, ICEC 2011, Vancouver, BC, Canada, October 5-8, 2011, 6972
Editeur scientifique :
Anacleto, J.L.
Fels, S.
Graham, N.
Kapralos, B.
El-Nasr, M.S.
Stanley, K.
Maison d'édition :
Springer
ISBN/EAN :
978-3-642-24499-5 (Print) 978-3-642-24500-8 (Online)
Collection et n° de collection :
LNCS
Pagination :
371-374
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 25 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
241 (dont 10 Unilu)
Nombre de téléchargements
4 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
8
citations Scopus®
sans auto-citations
7
OpenCitations
 
6
citations OpenAlex
 
16

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu