Reference : Pourquoi les parents décident-ils de s'engager dans l'accompagnement scolaire de leur...
Scientific congresses, symposiums and conference proceedings : Unpublished conference
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
http://hdl.handle.net/10993/41678
Pourquoi les parents décident-ils de s'engager dans l'accompagnement scolaire de leur enfant de 4 à 6 ans ? Etude, en contexte multilingue, des croyances motivationnelles de parents luxembourgeois d'enfants fréquentant le préscolaire et de leur influence sur l'engagement parental à l'école et à la maison.
French
Poncelet, Débora mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS) >]
Dierendonck, Christophe mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS) >]
Tazouti, Youssef mailto []
Baye, Ariane mailto []
Giauque, Nadine mailto []
Kerger, Sylvie mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS) >]
Jans, Véronique []
Tinnes-Vigne, Mélanie mailto []
2018
Yes
International
Journées d'études internationales LINUMEN / MathPlay
from 18-10-18 to 19-10-2018
University of Lorraine
Nancy
France
[en] Home numeracy ; Parental involvement ; preschool
Researchers
http://hdl.handle.net/10993/41678

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Présentation famille Nancy Octobre 18.pptxPublisher postprint424.55 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.