Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Pourquoi les parents décident-ils de s'engager dans l'accompagnement scolaire de leur enfant de 4 à 6 ans ? Etude, en contexte multilingue, des croyances motivationnelles de parents luxembourgeois d'enfants fréquentant le préscolaire et de leur influence sur l'engagement parental à l'école et à la maison.
PONCELET, Débora; DIERENDONCK, Christophe; Tazouti, Youssef et al.
2018Journées d'études internationales LINUMEN / MathPlay
 

Files


Full Text
Présentation famille Nancy Octobre 18.pptx
Publisher postprint (434.74 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Home numeracy; Parental involvement; preschool
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
PONCELET, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
DIERENDONCK, Christophe  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Tazouti, Youssef
Baye, Ariane
Giauque, Nadine
KERGER, Sylvie ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Jans, Véronique
Tinnes-Vigne, Mélanie
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Pourquoi les parents décident-ils de s'engager dans l'accompagnement scolaire de leur enfant de 4 à 6 ans ? Etude, en contexte multilingue, des croyances motivationnelles de parents luxembourgeois d'enfants fréquentant le préscolaire et de leur influence sur l'engagement parental à l'école et à la maison.
Publication date :
2018
Event name :
Journées d'études internationales LINUMEN / MathPlay
Event organizer :
University of Lorraine
Event place :
Nancy, France
Event date :
from 18-10-18 to 19-10-2018
Audience :
International
Available on ORBilu :
since 18 January 2020

Statistics


Number of views
61 (5 by Unilu)
Number of downloads
49 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu