Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Rise of the machines - Moral decisions in Detroit: Become Human
HOLL, Elisabeth
201969th Annual International Communication Association Conference
 

Documents


Texte intégral
ICA 2019 Flashlight_Holl.pdf
Postprint Éditeur (391.11 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
moral psychology; decision-making; ethically notable games
Résumé :
[en] Moral decisions in video games have become increasingly popular. This work in progress project applies established theories on mediated morality (e.g., MIME; Tamborini, 2011) to the cutting-edge video game Detroit: Become Human. The in the game implemented feature of displaying world statistics provides valuable information on how players engage in meaningful moral decision within a virtual world. Statistics will be aggregated and analyzed in relation to the available decision time span, the involved characters and different moral foundations.
Disciplines :
Communication & médias
Auteur, co-auteur :
HOLL, Elisabeth ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Rise of the machines - Moral decisions in Detroit: Become Human
Date de publication/diffusion :
mai 2019
Nom de la manifestation :
69th Annual International Communication Association Conference
Date de la manifestation :
from 24-05-2019 to 28-05-2019
Disponible sur ORBilu :
depuis le 06 juin 2019

Statistiques


Nombre de vues
3743 (dont 13 Unilu)
Nombre de téléchargements
4010 (dont 13 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu