Article (Périodiques scientifiques)
“There Was No Green Tick”: Discovering the Functions of a Widget in a Joint Problem-Solving Activity and the Consequences for the Participants’ Discovering Process
SUNNEN, Patrick; AREND, Béatrice; Maquil, Valérie
2018In Multimodal Technologies and Interaction, 2 (4), p. 1-23
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
mti-02-00076.pdf
Postprint Éditeur (5.79 MB)
Télécharger

The original publication is available at https://www.mdpi.com/2414-4088/2/4/76


Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
discovery work; joint activity; tangible user interface (TUI); multimodal conversation analysis
Résumé :
[en] In recent years, tangible user interfaces (TUI) have gained in popularity in educational contexts, among others to implement problem-solving and discovery learning science activities. In the context of an interdisciplinary and cross-institutional collaboration, we conducted a multimodal EMCA-based video user study involving a TUI-mediated bicycle mechanics simulation. This article focusses on the discovering work of a group of three students with regard to a particular tangible object (a red button), designed to support participants engagement with the underlying physics aspects and its consequences with regard to their engagement with the targeted mechanics aspects.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Maquil, Valérie;  Luxembourg Institute of Science & Technology - LIST > IT for Innovative Services Department (ITIS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
“There Was No Green Tick”: Discovering the Functions of a Widget in a Joint Problem-Solving Activity and the Consequences for the Participants’ Discovering Process
Date de publication/diffusion :
26 octobre 2018
Titre du périodique :
Multimodal Technologies and Interaction
eISSN :
2414-4088
Maison d'édition :
MDPI, Suisse
Titre particulier du numéro :
Multimodal Learning
Volume/Tome :
2
Fascicule/Saison :
4
Pagination :
1-23
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Computational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 novembre 2018

Statistiques


Nombre de vues
211 (dont 10 Unilu)
Nombre de téléchargements
118 (dont 7 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu