Article (Périodiques scientifiques)
A meta-analysis on the effectiveness of bilingual programs in Europe
ALEKSIC, Gabrijela; FERRING, Dieter; MARTIN, Romain
2015In Review of Educational Research, 85 (1), p. 92-128
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Reljic_et_al_Meta_2015.pdf
Postprint Éditeur (619.82 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
meta-analysis; bilingual-education; Europe
Résumé :
[en] The effectiveness of bilingual programs for promoting academic achievement of language-minority in the United States has been examined in six meta-analyses. The present meta-analytic study investigates this topic for the first time in the European context. Thorough literature searches uncovered 101 European studies, with only seven meeting the inclusion criteria. Two studies were excluded from further analyses. Results from the random-effects model of the five remaining studies indicate a small positive effect (g = 0.23; 95% CI [0.10, 0.36]) for bilingual over submersion programs on reading of language-minority children. Thus, this meta-analysis supports bilingual education—that is, including the home language of language-minority children—in school instruction. However, the generalizability of the results is limited by the small number of studies on this topic. More published studies on bilingual education in Europe are needed as well as closer attention to the size of the effects.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ALEKSIC, Gabrijela  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
FERRING, Dieter ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
MARTIN, Romain ;  University of Luxembourg > Rectorate > Academic Affairs
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
A meta-analysis on the effectiveness of bilingual programs in Europe
Date de publication/diffusion :
2015
Titre du périodique :
Review of Educational Research
ISSN :
0034-6543
Maison d'édition :
SAGE Publications, Etats-Unis
Volume/Tome :
85
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
92-128
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
PhD
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 septembre 2017

Statistiques


Nombre de vues
173 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
3 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
64
citations Scopus®
sans auto-citations
64
citations OpenAlex
 
86
citations WoS
 
50

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu