Allocution et discours (Allocutions et communications diverses)
Towards a strategic integration of digital technologies into classrooms
REUTER, Robert
2016
 

Documents


Texte intégral
2016-06-22-MITA-Reuter-slides.pdf
Preprint Auteur (1.67 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Educational Technology; ICT integration
Résumé :
[en] Many people think that we need simply need to provide schools with more digital technologies in order to enhance learning outcomes. However, access to the tools is not enough, teachers need to know how to use these tools in effective ways. I will propose a number of theoretical and practical concepts useful for a strategic integration of digital technologies into teaching. The objective of my presentation will be double in the sense that I want to provide teachers with the conceptual tools to (1) better understand the use of digital media and technologies for learning & teaching purposes in educational settings and (2) better plan and design ICT-enriched learning & teaching activities, grounded in learning sciences and connected to specific local contexts. I will present some examples of pedagogical practices that used such a strategic integration of ICT approach in Luxembourg.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
REUTER, Robert  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Towards a strategic integration of digital technologies into classrooms
Date de publication/diffusion :
22 juin 2016
Nom de la manifestation :
Game Based Learning to Alleviate Early School Leaving (GBL4ESL) Seminar
Organisateur de la manifestation :
Malta Information Technology Agency
Lieu de la manifestation :
Santa Venera, Malte
Date de la manifestation :
22/06/2016
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
GAME BASED LEARNING TO ALLEVIATE EARLY SCHOOL LEAVING
Organisme subsidiant :
Erasmus+
Disponible sur ORBilu :
depuis le 18 juillet 2017

Statistiques


Nombre de vues
203 (dont 9 Unilu)
Nombre de téléchargements
79 (dont 4 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu