Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
"Okay, yes it's true" - Doing discovering work in a tangible-user-interface-mediated joint problem solving physics activity
SUNNEN, Patrick; AREND, Béatrice; Maquil, Valérie
2017In Gómez Chova, Luis; López Martínez, Agustín; Candel Torres, Ignacio (Eds.) EDULEARN17 - Conference Proceedings
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
sunnen_arend_maquil_2017_tui_discovery_proceedings.pdf
Postprint Éditeur (1.34 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
discovering; tangible user interface; joint activity; conversation analysis; ethnomethodology
Résumé :
[en] This paper is a single case analysis of an occurrence of discovery work accomplished by two university students who are jointly engaged in a tangible-user-interface-mediated physics problem solving activity. The latter is a computer simulation of a biker’s applied force and work done to the bike in a changeable landscape. Participants are asked to solve several tasks to eventually find out which factors influence the dependent variables “Force on Pedal” and “Work”. By relying on an ethnomethodological conversation analytic framework to conduct a moment-by-moment video based analysis, we highlight how two students accomplish the interactional work of discovering that a specific factor influences one of the target variables. Also, our analysis points to the need of adapting the described activity to support the triggering of episodes in which participants engage in joint reflections and discoveries.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Maquil, Valérie;  Luxembourg Institute of Science & Technology - LIST
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
"Okay, yes it's true" - Doing discovering work in a tangible-user-interface-mediated joint problem solving physics activity
Date de publication/diffusion :
2017
Nom de la manifestation :
EDULEARN17 - 9th International Conference On Education and New Learning Technologies
Organisateur de la manifestation :
IATED
Lieu de la manifestation :
Barcelona, Espagne
Date de la manifestation :
from 3/7/2017 to 5/7/2017
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
EDULEARN17 - Conference Proceedings
Auteur, co-auteur :
Gómez Chova, Luis
López Martínez, Agustín
Candel Torres, Ignacio
Maison d'édition :
IATED, Valencia, Espagne
ISBN/EAN :
978-84-697-3777-4
Pagination :
8057-8068
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 juillet 2017

Statistiques


Nombre de vues
205 (dont 8 Unilu)
Nombre de téléchargements
5 (dont 2 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu