Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Innovations and sales growth in new ventures: The mediating effect of growth intention
GERAUDEL, Mickaël; Cesinger, Beate; Gundolf, Katherine
2016Academy of Management Conference
 

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Mots-clés :
Innovation; Growth intention; Entrepreneurs; Growth
Résumé :
[en] While the direct influence of innovation on growth has been examined in the entrepreneurship literature, the underlying channels of influence have remained largely unexplored. This article draws upon behavioral reasoning theory to examine whether growth intention is the pathway through which product, process and organizational innovations influence venture growth. Results from the analysis of a dataset of 20,472 French new ventures reveal that: (1) product, process and organizational innovations have a positive impact on sales revenues growth; (2) growth intention has a positive impact on sales revenues growth; and (3) growth intention mediates the effects of innovations on sales revenues growth. These findings have implications for a more balanced and nuanced view on how innovations impact new venture growth.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
GERAUDEL, Mickaël  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Cesinger, Beate
Gundolf, Katherine
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Innovations and sales growth in new ventures: The mediating effect of growth intention
Date de publication/diffusion :
août 2016
Nom de la manifestation :
Academy of Management Conference
Date de la manifestation :
From 05-08-2016 to 09-08-2016
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 28 avril 2016

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