Communication publiée dans un périodique (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Fostering Reflective Thinking About Information In 5th Graders With Blogs: How Helpful Are Learning Supports?
Thoss, Jennifer; REUTER, Robert
2016In EAPRIL Conference Proceedings, (2), p. 246-257
 

Documents


Texte intégral
2015-EAPRIL-Thoss-paper.pdf
Postprint Éditeur (348.48 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Reflective thinking; Blogging; Learning supports
Résumé :
[en] This study is about fostering media and information literacy and, more precisely, reflective thinking about information in 5th graders. A learning scenario integrating weblogs into a class by providing learning tasks, learning supports and learning resources was elaborated and tested. The class was divided into a test group and a control group, which did not receive learning supports. Over five weeks the pupils ́ degree of reflection was measured by analysing their blog entries by means of pre- defined evaluation criteria. We also observed them while blogging and recorded our impressions. The results showed that, against our expectation, the pupils of the test group were less reflexive in their entries than the ones of the control group. However, we observed that the test group pupils verbally expressed many reflections, which they did not write down. This suggests that our learning scenario comprised of learning tasks, resources and supports promoted reflective thinking about information of all the pupils even if this is not recognisable in their entries.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Thoss, Jennifer
REUTER, Robert  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Fostering Reflective Thinking About Information In 5th Graders With Blogs: How Helpful Are Learning Supports?
Date de publication/diffusion :
mars 2016
Nom de la manifestation :
EAPRIL Conference 2015: Educating the generation of tomorrow
Organisateur de la manifestation :
EAPRIL & University of Luxembourg
Lieu de la manifestation :
Belval, Luxembourg
Date de la manifestation :
24-27 November 2015
Manifestation à portée :
International
Titre du périodique :
EAPRIL Conference Proceedings
ISSN :
2406-4653
Maison d'édition :
EAPRIL, Leuven, Belgique
Titre particulier du numéro :
EAPRIL Conference Proceedings 2015
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
246-257
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 15 mars 2016

Statistiques


Nombre de vues
319 (dont 16 Unilu)
Nombre de téléchargements
102 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu