Eprint diffusé à l'origine sur un autre site (E-prints, Working papers et Carnets de recherche)
Airport Congestion and Inefficiency in Slot Allocation
PICARD, Pierre M; TAMPIERI, Alessandro; Wan, Xi
2015
 

Documents


Texte intégral
2015_10 Airport Congestion and Inefficiency in Slot Allocation.pdf
Preprint Auteur (342.02 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Slot allocation; Airport congestion; Vertical differentiation
Résumé :
[en] This paper analyzes optimal slot allocation in the presence of airport congestion. We model peak and offpeak slots as vertically differentiated products, and congestion limits the number of peak slots that the airport can allocate. Inefficiency emerges when the airport does not exploit all its slots. We show that for a private airport, inefficiency may arise if the airport is not too congested and the per-passenger fee is small enough, while with a public airport it does not emerge. Furthermore the airport, irrespective of its ownership, tends to give different slots to flights with same destination if the underlying market is a duopoly, and a single slot if the underlying market is served by a monopoly.
Disciplines :
Economie internationale
Auteur, co-auteur :
PICARD, Pierre M ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
TAMPIERI, Alessandro ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Center for Research in Economic Analysis (CREA)
Wan, Xi
Langue du document :
Anglais
Titre :
Airport Congestion and Inefficiency in Slot Allocation
Date de publication/diffusion :
août 2015
Nombre de pages :
39
Disponible sur ORBilu :
depuis le 04 mars 2016

Statistiques


Nombre de vues
169 (dont 15 Unilu)
Nombre de téléchargements
199 (dont 10 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu