Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Creativity in student architects: Multivariate approach
KIRSCH, Christiane; Lubart, Todd; HOUSSEMAND, Claude
2015In Corazza, Giovanni; Agnoli, Sergio (Eds.) Multidisciplinary contributions to the science of creative thinking
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Creativity in Architects.pdf
Postprint Éditeur (442.4 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Creativity; architects; intelligence; personality
Résumé :
[en] This chapter proposes an integrative model for creativity in student architects. It is inspired by several theoretical conceptions and adapted to the present population. The established model is an initial attempt to build a genuine latent model for the prediction of creativity. This approach can be adapted to different domains of creative achievement: artistic, scientific and everyday life.
Disciplines :
Psychologie cognitive & théorique
Auteur, co-auteur :
KIRSCH, Christiane ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Lubart, Todd;  Université Paris Descartes > Psychology > LATI > Professor
HOUSSEMAND, Claude ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Creativity in student architects: Multivariate approach
Date de publication/diffusion :
2015
Titre de l'ouvrage principal :
Multidisciplinary contributions to the science of creative thinking
Editeur scientifique :
Corazza, Giovanni
Agnoli, Sergio
Maison d'édition :
Springer, Singapore, Inconnu/non spécifié
Pagination :
175-194
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 octobre 2015

Statistiques


Nombre de vues
160 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
1 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
6
citations Scopus®
sans auto-citations
6
OpenCitations
 
1
citations OpenAlex
 
7

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu