Article (Scientific journals)
Traditionelle Geschlechterrollen und der geringere Schulerfolg der Jungen. Quantitative und qualitative Befunde aus einer Schulstudie im Kanton Bern (Schweiz)
Hadjar, Andreas; Grünewald-Huber, Elisabeth; Gysin, Stefanie et al.
2012In Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 38 (3), p. 375-400
Peer reviewed
 

Files


Full Text
SZfS 38 3 hadjar et al_traditionelle geschlechterrollen und der geringere schulerfolg der jungen.pdf
Author postprint (241.85 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Schulerfolg; Geschlecht; Geschlechterrollen; Sekundarschule; Methodentriangulation
Disciplines :
Sociology & social sciences
Education & instruction
Identifiers :
UNILU:UL-ARTICLE-2012-1083
Author, co-author :
Hadjar, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Grünewald-Huber, Elisabeth;  PH Bern, Switzerland
Gysin, Stefanie;  FHNW, Switzerland
Lupatsch, Judith;  PH Bern, Switzerland
Braun, Dominique;  PH Bern, Switzerland
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Traditionelle Geschlechterrollen und der geringere Schulerfolg der Jungen. Quantitative und qualitative Befunde aus einer Schulstudie im Kanton Bern (Schweiz)
Publication date :
2012
Journal title :
Schweizerische Zeitschrift für Soziologie
ISSN :
0379-3664
Publisher :
Seismo, Switzerland
Volume :
38
Issue :
3
Pages :
375-400
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 22 May 2013

Statistics


Number of views
272 (10 by Unilu)
Number of downloads
6 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu