Paper published in a book (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Subjektive Bezüge zum Wissen im Rahmen von LehrerInnenbildung und Unterrichtsgestaltung
WEBER, Jean-Marie; STROHMER, Julia
2014In Unterkofler, Ursula; Oestereicher, Elke (Eds.) Theorie-Praxis-Bezüge in professionellen Feldern. Wissensentwicklung und -verwendung als Herausforderung
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Subjektive Bezuege zum Wissen_Weber_Strohmer.pdf
Author postprint (104.44 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
relation to knowledge; teacher-training; taeching; Lacan
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
WEBER, Jean-Marie ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
STROHMER, Julia ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Language :
German
Title :
Subjektive Bezüge zum Wissen im Rahmen von LehrerInnenbildung und Unterrichtsgestaltung
Alternative titles :
[en] Subjective relation to knowledge in teacher-training and teaching
Publication date :
April 2014
Event name :
Nicht mit dir und nicht ohne dich? Zum Verhältnis von Theorie, Wissenschaft und Praxis in professionellen Feldern.
Event organizer :
Katholische Stiftungsfachhochschule München
Event place :
Munich, Germany
Event date :
15-02-2013 to 16-02-2013
By request :
Yes
Audience :
International
Main work title :
Theorie-Praxis-Bezüge in professionellen Feldern. Wissensentwicklung und -verwendung als Herausforderung
Editor :
Unterkofler, Ursula
Oestereicher, Elke
Publisher :
Budrich UniPress, Opladen, Germany
ISBN/EAN :
978-3-86388-049-1
Pages :
283-301
Peer reviewed :
Peer reviewed
Name of the research project :
F3R-LCM-PUL-11CATK > CATKRI > > WEBER Jean-Marie
Available on ORBilu :
since 14 January 2014

Statistics


Number of views
131 (3 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu