Paper published in a book (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Die Entscheidung für den LehrerInnenberuf - Aspekte zur Auseinandersetzung mit den Diskursen und dem Begehren des Anderen
Strohmer, Julia; Weber, Jean-Marie
2014In Miethe, Ingrid; Ecarius, Jutta; Tervooren, Anja (Eds.) Bildungsentscheidungen im Lebenslauf. Perspektiven qualitativer Forschung
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Die Entscheidung fuer den LehrerInnenberuf_Strohmer_Weber.pdf
Author postprint (80.88 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
decision to teach; biography; Lacan
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Strohmer, Julia ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Weber, Jean-Marie ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Language :
German
Title :
Die Entscheidung für den LehrerInnenberuf - Aspekte zur Auseinandersetzung mit den Diskursen und dem Begehren des Anderen
Alternative titles :
[en] The decision to teach - aspects on the examination of discourses and the desire of the Other
Publication date :
January 2014
Event name :
Bildungsentscheidungen im Lebenslauf. Jahrestagung der Kommission "Qualitative Bildungs- und Biographieforschung"
Event organizer :
Sektion 2 "Allgemeine Erziehungswissenschaft" der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
Event place :
Giessen, Germany
Event date :
27-09-2012 to 29-09-2012
By request :
Yes
Audience :
International
Main work title :
Bildungsentscheidungen im Lebenslauf. Perspektiven qualitativer Forschung
Editor :
Miethe, Ingrid
Ecarius, Jutta
Tervooren, Anja
Publisher :
Verlag Barbara Budrich, Opladen, Germany
ISBN/EAN :
978-3-8474-0097-4
Pages :
141-155
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 06 January 2014

Statistics


Number of views
157 (4 by Unilu)
Number of downloads
2 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu