Contribution to collective works (Parts of books)
Vers une architecture de testing assisté par ordinateur pour l'évaluation des acquis scolaires dans les systèmes éducatifs orientés sur les résultats
Martin, Romain; Busana, Gilbert; Latour, Thibaud
2009In Blais, Jean-Guy (Ed.) Évaluation des apprentissages et technologies de l’information et de la communication: Enjeux, applications et modèles de mesure
 

Files


Full Text
Martin, Busana, Latour 2009.pdf
Publisher postprint (1.34 MB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Computer Based Assessment; School monitoring; Assessment
Disciplines :
Education & instruction
Identifiers :
UNILU:UL-CHAPTER-2009-132
Author, co-author :
Martin, Romain ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Busana, Gilbert ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Latour, Thibaud;  Centre de Recherche Public Henri Tudor > CITI
Language :
French
Title :
Vers une architecture de testing assisté par ordinateur pour l'évaluation des acquis scolaires dans les systèmes éducatifs orientés sur les résultats
Publication date :
2009
Main work title :
Évaluation des apprentissages et technologies de l’information et de la communication: Enjeux, applications et modèles de mesure
Main work alternative title :
[en] Evaluation of learning outcomes and information and communication technologies: stakes, application and measurement models
Editor :
Blais, Jean-Guy
Publisher :
Les Presses de l'Université Laval, Québec, Canada
ISBN/EAN :
978-2-7637-8711-4
Pages :
13-34
Available on ORBilu :
since 29 November 2013

Statistics


Number of views
141 (11 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu