Vers une architecture de testing assisté par ordinateur pour l'évaluation des acquis scolaires dans les systèmes éducatifs orientés sur les résultats
Martin, Romain; Busana, Gilbert; Latour, Thibaud
2009 • In Blais, Jean-Guy (Ed.) Évaluation des apprentissages et technologies de l’information et de la communication: Enjeux, applications et modèles de mesure
Computer Based Assessment; School monitoring; Assessment
Disciplines :
Education & instruction
Identifiers :
UNILU:UL-CHAPTER-2009-132
Author, co-author :
Martin, Romain ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Busana, Gilbert ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Latour, Thibaud; Centre de Recherche Public Henri Tudor > CITI
Language :
French
Title :
Vers une architecture de testing assisté par ordinateur pour l'évaluation des acquis scolaires dans les systèmes éducatifs orientés sur les résultats
Publication date :
2009
Main work title :
Évaluation des apprentissages et technologies de l’information et de la communication: Enjeux, applications et modèles de mesure
Main work alternative title :
[en] Evaluation of learning outcomes and information and communication technologies: stakes, application and measurement models