Profil

SCHADECK Claire

Main Referenced Co-authors
KERGER, Sylvie  (17)
PIANARO, Enrica  (14)
Oé, Jessica (2)
Antar, Gabrielle (1)
Camposeo, Monica (1)
Main Referenced Keywords
school textbooks (4); curriculum (3); gender stereotypes (3); diversity (2); Diversität (2);
Main Referenced Unit & Research Centers
University of Luxembourg - ECCS (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (17)

Publications (total 17)

The most downloaded
71 downloads
KERGER, S., PIANARO, E., & SCHADECK, C. (10 November 2022). Gender and diversity representations in textbooks in Luxembourgish secondary education [Poster presentation]. LuxERA Conference 2022, Belval, Luxembourg. https://hdl.handle.net/10993/52837

KERGER, S., PIANARO, E., & SCHADECK, C. (In press). Die Repräsentation von Diversität in Schulbüchern in der Unterstufe der Sekundarschule. Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2024.
Peer reviewed

SCHADECK, C., & KERGER, S. (2023). Ist das wirklich die ganze Geschichte? Kritische Reflexionen zur antrozentrischen und eurozentrischen Geschichtsvermittlung. D'Lëtzebuerger Land, p. 12.

KERGER, S., & SCHADECK, C. (11 November 2023). Hu mir soss keng Problemer? Réactions suite à notre étude sur les manuels scolaires [Paper presentation]. Courage moral en ligne - Contrer la haine antiféministe et anti-queer!, Dudelange, Luxembourg.

KERGER, S., & SCHADECK, C. (2023). Heute schon geshitstormed? Wie wir aus Kaisern Kaiserinnen machen wollten und kläglich daran scheiterten. Luxemburger Wort, 14.

Raparoli, S., KERGER, S. (Other coll.), SCHADECK, C. (Other coll.), & PIANARO, E. (Other coll.). (2023). Geschichte nicht neu schreiben, sondern alles erzählen. Lëtzebuerger Journal.

Antar, G., KERGER, S. (Other coll.), SCHADECK, C. (Other coll.), & PIANARO, E. (Other coll.). (2023). Big gap in how women and men appear in Luxembourg's school textbooks. Luxembourg Times.

Oé, J., KERGER, S. (Other coll.), SCHADECK, C. (Other coll.), & PIANARO, E. (Other coll.). (2023). „Stereotypen haben Nachwehen“ : Forscherinnen erklären ihre Studie zur Gleichberechtigung in Schulbüchern. Tageblatt.

Molitor, S., KERGER, S. (Other coll.), PIANARO, E. (Other coll.), & SCHADECK, C. (Other coll.). (2023). Schulbücher fallen durch: zu männlich zu realitätsfern. Luxemburger Wort.

Olmo, M., KERGER, S. (Other coll.), PIANARO, E. (Other coll.), & SCHADECK, C. (Other coll.). (2023). Wéineg Diversitéit an de Schoulbicher.

Oé, J., KERGER, S. (Other coll.), PIANARO, E. (Other coll.), & SCHADECK, C. (Other coll.). (2023). Unsichtbar: In Luxemburg sind Frauen und Minderheiten in Schulbüchern kaum zu finden. Tageblatt.

Chauty, N., KERGER, S. (Other coll.), PIANARO, E. (Other coll.), & SCHADECK, C. (Other coll.). (2023). Les manuels scolaires de nos ados sont-ils d'un autre âge ? Essentiel.

Spigarelli, I., KERGER, S. (Other coll.), PIANARO, E. (Other coll.), & SCHADECK, C. (Other coll.). (2023). Schulbücher: Männer sind Programm. Woxx.

Kinsch, F., KERGER, S. (Other coll.), SCHADECK, C. (Other coll.), & PIANARO, E. (Other coll.). (2023). 5ème am Lycée Belval: Wéi gesi Jonker d'Problemer mat der Representatioun an de Schoulbicher? [Paper presentation]. RTL Journal, Lycée Belval, Luxembourg.

Camposeo, M., SCHADECK, C. (Other coll.), KERGER, S. (Other coll.), & PIANARO, E. (Other coll.). (2023). Etüd weist, dass Schoulbicher net d’Realitéit rëmspigelen [Paper presentation]. Invité vum Redaktioun.

KERGER, S., SCHADECK, C., & PIANARO, E. (2023). Les représentations du genre dans les manuels scolaires : Cycle inférieur de l’enseignement secondaire. Esch/Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg.

KERGER, S., PIANARO, E., & SCHADECK, C. (08 March 2023). Les inégalités de genre dans les manuels scolaires : Où en est le Luxembourg ? [Paper presentation]. Colloque 530 de l’ACFAS.

KERGER, S., PIANARO, E., & SCHADECK, C. (10 November 2022). Gender and diversity representations in textbooks in Luxembourgish secondary education [Poster presentation]. LuxERA Conference 2022, Belval, Luxembourg.

Contact ORBilu