Profil

MILMEISTER Paul

University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Lifelong Learning and Guidance

ORCID
0000-0001-6893-0210
Main Referenced Co-authors
DIERENDONCK, Christophe  (22)
WEIS, Christiane  (17)
MILMEISTER, Marianne  (16)
KERGER, Sylvie  (12)
WILLEMS, Helmut Erich  (10)
Main Referenced Keywords
apprentissage (4); éducation (3); Jugendarbeitslosigkeit (2); Luxembourg (2); Luxemburg (2);
Main Referenced Unit & Research Centers
Education, Culture, Cognition & Society (ECCS) > Institute of Lifelong Learning and Guidance (LLLG) (4)
Universiy of Luxembourg - Department of Education and Social Work - Institute for Lifelong Learning and Guidance (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (26)
Sociology & social sciences (16)
Theoretical & cognitive psychology (2)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 45)

The most downloaded
945 downloads
JOACHIM, P., & MILMEISTER, P. (2010). Jugend und Neue Medien in Luxemburg. Explorative Studie zu jugendsoziologischen und erziehungswissenschaftlichen Aspekten. Unveröffentlichter Endbericht. University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/23189 https://hdl.handle.net/10993/23189

The most cited

8 citations (Scopus®)

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, P., KERGER, S., & PONCELET, D. (2020). Examining the measure of student engagement in the classroom using the bifactor model: Increased validity when predicting misconduct at school. International Journal of Behavioral Development, 43 (3), 279-286. doi:10.1177/0165025419876360 https://hdl.handle.net/10993/40552

MILMEISTER, P., RASTODER, M., & HOUSSEMAND, C. (2022). Projet « Plus-value de l’apprentissage » - Analyse catégorielle de l’opinion des apprentis et des entreprises sur l’apprentissage. Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/61954

RASTODER, M., MILMEISTER, P., & HOUSSEMAND, C. (2022). Projet « Plus-value de l’apprentissage » - Rapport synthétique. Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/51449

MILMEISTER, P., RASTODER, M., & HOUSSEMAND, C. (2022). Mechanisms of Participation in Vocational Education and Training in Europe. Frontiers in Psychology. doi:10.3389/fpsyg.2022.842307
Peer Reviewed verified by ORBi

MILMEISTER, P., RASTODER, M., & HOUSSEMAND, C. (2022). Projet « Plus-value de l’apprentissage » - II Opinion des entreprises sur l’apprentissage. Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/61951

RASTODER, M., MILMEISTER, P., & HOUSSEMAND, C. (2022). Projet « Plus-value de l’apprentissage » - I Opinion des apprentis sur leur apprentissage. Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/61952

MILMEISTER, P., RASTODER, M., Kirsch, C., & HOUSSEMAND, C. (2021). Investigating the student’s learning satisfaction, wellbeing, and mental health in the context of imposed remote teaching during the COVID-19 crisis. In G. MEIN & J. PAUSE, Self and Society in the Corona Crisis. Belval, Luxembourg: Melusinapress. doi:10.26298/x1z2-d065
Peer reviewed

MILMEISTER, P., KERGER, S., PONCELET, D., & DIERENDONCK, C. (2021). L’engagement cognitif et comportemental des élèves dans l’enseignement secondaire au Luxembourg. In C. HOUSSEMAND (Ed.), Recherches actuelles en psychologie différentielle (pp. 75-86).
Peer reviewed

DIERENDONCK, C., Tóth-Király, I., Morin, A., KERGER, S., MILMEISTER, P., & PONCELET, D. (2021). Testing associations between global and specific levels of student academic motivation and engagement in the classroom. Journal of Experimental Education. doi:10.1080/00220973.2021.1913979
Peer Reviewed verified by ORBi

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, P., KERGER, S., & PONCELET, D. (2020). Examining the measure of student engagement in the classroom using the bifactor model: Increased validity when predicting misconduct at school. International Journal of Behavioral Development, 43 (3), 279-286. doi:10.1177/0165025419876360
Peer Reviewed verified by ORBi

KERGER, S., MILMEISTER, P., DIERENDONCK, C., & PONCELET, D. (2019). Evaluation de l’engagement scolaire d’élèves en secondaire : quels facteurs sous-jacents sont en jeu ? In Actes du colloque of the 31ème coloque de l'ADMEE-Europe.
Peer reviewed

MILMEISTER, P., KERGER, S., PONCELET, D., & DIERENDONCK, C. (2019). Développement d'une échelle de mesure de l'engagement scolaire des élèves en classe. In Actes du 31e colloque de l’ADMEE Europe (pp. 133-138).
Peer reviewed

MILMEISTER, P., KERGER, S., PONCELET, D., & DIERENDONCK, C. (04 July 2018). L'engagement scolaire au secondaire : facteurs individuels et facteurs contextuels [Paper presentation]. 23e Journées Internationales de Psychologie Différentielle, Luxembourg city, Luxembourg.

MILMEISTER, P., KERGER, S., & DIERENDONCK, C. (2018). Pilotage du système éducatif et développement de la qualité des écoles au Luxembourg [Paper presentation]. 30e colloque de l'ADMEE-Europe.

DIERENDONCK, C., KERGER, S., MILMEISTER, P., & PONCELET, D. (2018). Favoriser l'Accrochage Scolaire (FAVAS) : Rapport à destination des établissements ayant participé à l'étude. Université du Luxembourg : LUCET. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/36044

MILMEISTER, P., WEIS, C., DIERENDONCK, C., & MILMEISTER, M. (2017). Dans quelle mesure le principe d'une évaluation externe des acquis scolaires des élèves - et en particulier le dispositif ÉpStan - est-il soutenu par les acteurs scolaires ? In S. UGEN, R. MARTIN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés  ? (pp. 9-17). Esch/Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg : LUCET.

WEIS, C., MILMEISTER, P., MILMEISTER, M., & DIERENDONCK, C. (2017). Dans quelle mesure les élèves font-ils les tests ÉpStan sérieusement ? In S. UGEN, R. MARTIN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés  ? (pp. 19-25). Université du Luxembourg : LUCET.

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., WEIS, C., UGEN, S., FISCHBACH, A., & MARTIN, R. (2017). Vers une démarche d’assurance-qualité pour les Épreuves Standardisées. In S. UGEN, R. MARTIN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés  ? (pp. 5-7). Esch/Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg: LUCET.

MILMEISTER, M., DIERENDONCK, C., WEIS, C., & MILMEISTER, P. (2017). Dans quelle mesure les rapports envoyés aux acteurs dans le cadre des ÉpStan sont-ils compris et utilisés ? In S. UGEN, R. MARTIN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés  ? (pp. 27-36). Université du Luxembourg : LUCET.

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2017). Motivation et effort des élèves lors des évaluations externes à faibles enjeux : une question de validité et de mesure. In Actes du 29e colloque de l'Admée-Europe.
Peer reviewed

DIERENDONCK, C., KERGER, S., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2016). Projet Accompagnement. Politiques et dispositifs au Luxembourg et à l’étranger visant l’amélioration de la qualité des établissements scolaires. Rapport synthétique. Esch/Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/27724

DIERENDONCK, C., KERGER, S., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2016). Projet Accompagnement. Description de dispositifs étrangers visant l'amélioration de la qualité des établissements scolaires. Esch/Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/28339

DIERENDONCK, C., KERGER, S., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2016). Projet Accompagnement. L'enquête par questionnaire auprès des présidents et des membres de comités d'école. Esch/Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/28338

DIERENDONCK, C., KERGER, S., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2016). Projet Accompagnement. La consultation par entretiens des acteurs-clés de l'accompagnement des écoles au Luxembourg. Esch/Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/28336

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., WEIS, C., FISCHBACH, A., UGEN, S., & MARTIN, R. (January 2016). L’implication des élèves lors d’évaluations externes à faibles enjeux : Le cas de l’évaluation « Épreuves Standardisées » au Luxembourg [Paper presentation]. 28ème colloque de l’ADMEE‐Europe, Lisbon, Portugal.

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2015). Comment les Épreuves Standardisées sont-elles perçues par les acteurs concernés? : Volume 1: Rapport interne synthétique à la base de la démarche qualité portant sur le dispositif ÉpStan. Belval, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/23654

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2015). Comment les Épreuves Standardisées sont-elles perçues par les acteurs concernés? : Volume 2: Analyse détaillée des données issues des focus groups. Belval, Unknown/unspecified: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/23655

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (January 2015). L’évaluation externe des acquis des élèves au Luxembourg : Méthodologie d’une enquête portant sur la compréhension et l’utilisation des rapports mis à la disposition des acteurs [Paper presentation]. 27e colloque de l’ADMEE-Europe : L’évaluation à la lumière des contextes et des disciplines, Liège, Belgium.

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., WEIS, C., REICHERT, M., UGEN, S., KELLER, U., SONNLEITNER, P., & MARTIN, R. (2015). Mise en place d’une démarche qualité pour le dispositif ÉpStan. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 98-109). Esch/ Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2013). Les Épreuves Standardisées vues par les acteurs du terrain. Étude exploratoire. Luxembourg, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/17005

MILMEISTER, P., HEINEN, A., MILMEISTER, M., & WILLEMS, H. (2013). Jugendliche Risikolagen im Übergang zwischen Schule und Beruf. Luxembourg, Luxembourg: Ministère de la Famille et de l'Intégration/Service national de la jeunesse. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/9220

MILMEISTER, P., & BERG, C. (2012). "NEETS" in Luxemburg: Explorative Studie zu Konzept und Phänomen, mit Einschätzungen von Akteuren aus dem Jugendbereich. Luxembourg, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14054

WILLEMS, H., HEINEN, A., MEYERS, C., BIEWERS, S., LEGILLE, S., MILMEISTER, P., RESIDORI, C., & ROOB, C. (2011). Key aspects of the current life situation of young people in Luxembourg. In Ministère de la Famille et de l'Intégration (Ed.), National Report on the Situation of Young People in Luxembourg. Abridged version. Luxembourg, Luxembourg: Ministère de la Famille et de l'Intégration.

JOACHIM, P., & MILMEISTER, P. (2011). Jugend und Neue Medien in Luxemburg. Explorative Studie zu jugendsoziologischen und erziehungswissenschaftlichen Aspekten. Unveröffentlichter Endbericht. University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/23190

MILMEISTER, P., ROOB, C., & BERG, C. (2010). Das Verhältnis junger Menschen in Luxemburg zum öffentlichen Nahverkehr. Über die Bedeutung des ÖPNV im Alltag und die Hintergründe von Mobilitätsverhalten. Luxembourg, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14056

MEYERS, C., MILMEISTER, P., & WILLEMS, H. (2010). Armutsrisiken bei Kindern und Jugendlichen in Luxemburg. Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg, (300), 25-29.

JOACHIM, P., & MILMEISTER, P. (2010). Jugend und Neue Medien in Luxemburg. Explorative Studie zu jugendsoziologischen und erziehungswissenschaftlichen Aspekten. Unveröffentlichter Endbericht. University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/23189

WILLEMS, H., HEINEN, A., MEYERS, C., BIEWERS, S., LEGILLE, S., MILMEISTER, P., RESIDORI, C., & ROOB, C. (2010). Zentrale Aspekte zur aktuellen Lebenssituation der Jugendlichen in Luxemburg. In Rapport national sur la situation de la jeunesse au Luxembourg - Nationaler Bericht zur Situation der Jugend in Luxemburg (pp. 1-377). Ministère de la Famille et de l'Intégration.

WILLEMS, H., MILMEISTER, P., Hartmann-Hirsch, C., Kollwelter, S., & FERRING, D. (2009). Migration und Immigration. In H. WILLEMS, G. Rotink, D. FERRING, J. Schoos, M. Majerus, N. Ewen, M. A. Rodesch-Hengesch, ... C. SCHMIT (Eds.), Handbuch der sozialen und erzieherischen Arbeit in Luxemburg, Band 1 (pp. 165-182). éditions saint-paul.

WILLEMS, H., & MILMEISTER, P. (2008). Die Entwicklung einer multikulturellen Gesellschaft und ihre Herausforderungen am Beispiel Luxemburgs. In M. Meimeth, J. Robertson, ... S. Talmon (Eds.), Integration und Identität in Einwanderungsgesellschaften. Herausforderungen und transatlantische Antworten (pp. 153-179). Nomos.

MILMEISTER, P., & WILLEMS, H. (Eds.). (2008). Unterstützungsangebote für benachteiligte Jugendliche zwischen Schule und Beruf. Expertisen aus der Schweiz, Deutschland, Luxemburg. Luxembourg, Unknown/unspecified: Universität Luxemburg.

WILLEMS, H., & MILMEISTER, P. (2008). Migration und Integration. In W. Lorig & M. Hirsch (Eds.), Das politische System Luxemburgs : Eine Einführung (1st, pp. 62-92). Wiesbaden, Germany: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Peer reviewed

WILLEMS, H., & MILMEISTER, P. (2007). Migration und Integration. In W. H. Lorig & M. Hirsch (Eds.), Das politische System Luxemburgs: Eine Einführung (pp. 62-92). VS.

BERG, C., MEYERS, C., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2006). Employment in the public sector: a transnational and European analysis: Rapport du projet EFPE - Emploi dans la fonction publique en Europe pour la Commission européenne. Luxembourg, Unknown/unspecified: CESIJE. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14361

WILLEMS, H., & MILMEISTER, P. (2006). Migration and Integration in Luxembourg: The Evolution of a multicultural Society and its challenges [Paper presentation]. Symposium: Integration and Citizen Identity in the EU and th USA.

BERG, C., MEYERS, C., MILMEISTER, P., & WEIS, C. (2005). Monographies d'établissements scolaires et d'autorités locales: Monographies réalisées dans le cadre du projet EFPE. Luxembourg, Luxembourg: CESIJE. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14358

Contact ORBilu