BRABAND, G., & HARMSEN, R. (02 June 2016). Federalism and the knowledge economy: The shifting contours of higher education policy in Canada and Germany [Paper presentation]. 2016 Annual Conference of the Canadian Political Science Association, University of Calgary, Canada. |
BRABAND, G., & POWELL, J. J. W. (2016). Luxembourg’s Expanding Higher Education System: Responding to Global Norms. International Higher Education, (86), 27-28. Peer reviewed |
BRABAND, G. (2015). Spannungsfeld Föderalismus - Die Situation der Universitäten in Kanada. Analysen und Argumente. |
HARMSEN, R., & BRABAND, G. (08 July 2015). The OECD and Higher Education Policy: Bureaucratic Politics and the Dynamics of Agenda-Setting [Paper presentation]. 22nd International Conference of Europeanists, Paris, Sciences-Po, France. |
BRABAND, G. (2015). Ein günstiges Zeitfenster: Die Gründung der Universität Luxemburg und der Einfluss internationaler Entwicklungen im Hochschulbereich. Hochschule (Die): Journal für Wissenschaft und Bildung, 24 (1), 144-156. Peer reviewed |
BRABAND, G. (03 September 2014). A window of opportunity? The foundation of the University of Luxembourg and the impact of a changing international higher education environment [Paper presentation]. UACES 44th Annual Conference, Cork, Ireland. |
BRABAND, G. (27 April 2012). Competition - an adequate basis for a European Higher Education Area (EHEA)? [Paper presentation]. European Community Studies Association – Canada (ECSA-C) 9th Biennial Conference, Ottawa, Canada. |
BRABAND, G. (26 August 2011). Bologna, Lisbon, the European Commission and the institutional conditions of Competition in European Higher Education [Paper presentation]. ECPR General Conference 2011 (Reykjavik). |
BRABAND, G. (04 March 2011). The Bologna Process as an Instance of Strategic Europeanisation – the Role of the European Commission [Paper presentation]. EUSA Twelfth Biennial International Conference, Boston, United States. |
BRABAND, G. (2011). Eine gesamtstaatliche Aufgabe? Hochschulpolitik in Kanada und Deutschland. Die Hochschule: Journal für Wissenschaft und Bildung, 20 (1), 95-109. |
Jarman, R., McClune, B., Pyle, E., & BRABAND, G. (2011). The Critical Reading of the Images Associated with Science-Related News Reports: Establishing a knowledge, skills, and attitudes framework. International Journal of Science Education. Part B, Communication and Public Engagement, 1-27. doi:10.1080/09500690902777402 Peer reviewed |
BRABAND, G. (2010). Wettbewerb im Bologna Bildungsraum? Beobachtungen aus der Praxis. In H.-J. Blanke, A. Scherzberg, ... G. Wegner (Eds.), Dimensionen des Wettbewerbs: Europäische Integration zwischen Eigendynamik und politischer Gestaltung (pp. 497-508). Tübingen, Germany: Mohr Siebeck. |
BRABAND, G. (2010). Der Blick auf das andere Nordamerika - die Dynamik der föderalen Hochschulpolitik in Kanada. In M. Seckelmann, S. Lange, ... T. Horstmann (Eds.), Die Gemeinschaftsaufgaben von Bund und Ländern in der Wissenschafts- und Bildungspolitik (pp. 315-334). Nomos. Peer reviewed |