Profil

WANTZ Marc

Main Referenced Co-authors
MARTIN, Romain  (8)
SCHILTZ, Christine  (8)
Brunner, Martin (2)
HOUSSEMAND, Claude  (2)
Brunner, Martin  (1)
Main Referenced Keywords
Bewegung Wahrnehmung (1); Bewegung Wahrnehmung Motologie (1); computer assisted assessment (1); Gesundheitsförderung (1); kindergarten children (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (20)
Theoretical & cognitive psychology (3)
Human geography & demography (1)
Neurosciences & behavior (1)

Publications (total 24)


Wantz, M., Origer-Eresch, M.-P., & Reuter, D. (2010). Luxembourg. In P. Oberhuemer, I. Schreyer, ... M. J. Neuman (Eds.), Professionals in early childhood education and care systems : European profiles and perspectives (pp. 289-304). Opladen, Germany: Budrich.
Peer reviewed

Wantz, M. (2009). Numerische Kompetenzen bei Kindern. In A. Krus & R. Hammer (Eds.), „Kleine Forscher – Große Entdecker Psychomotorische Bewegungsförderung im Kleinkindalter“ (1, pp. 55-75). Lemgo, Germany: Verlag Aktionsreis Psychomotorik.
Peer reviewed

Goeppner, C., Wantz, M., & Dieschburg, D. (2009). Children Talk - an important tool for cognitive development [Paper presentation]. 19th EECERA Annual Conference : Diversities in early childhood education, Strasbourg, France.

Wantz, M., Reuter, R., Martin, R., Brunner, M., & Schiltz, C. (2009). Relations between numerical and visuospatial competencies [Paper presentation]. 19th EECERA Annual Conference : Diversities in early childhood education.

Wantz, M., Brunner, M., Martin, R., & Schiltz, C. (04 September 2008). Gender and mathematical competencies!? [Paper presentation]. Eighteenth European Conference on the Quality of Early Childhood Education: Reconsidering the Basics in Early Childhood Education, Stavanger, Norway.

Wantz, M., Brunner, M., Martin, R., & Schiltz, C. (2008). Gender and mathematical competencies!? [Paper presentation]. Eighteenth European Conference on the Quality of Early Childhood Education.

Wantz, M. (2008). Zahlen und Psychomotorik. Motorik, 2, 82-89.
Peer Reviewed verified by ORBi

Wantz, M., Martin, R., & Schiltz, C. (2007). Numerical competencies of young children [Paper presentation]. 17th EECERA Annual Conference : Exploring Vygotsky's Ideas: Crossing Borders.

Wantz, M., Martin, R., & Schiltz, C. (2007). Visuelle Wahrnehmung und arithmetische Kompetenzen. Motorik, 4.
Peer Reviewed verified by ORBi

Wantz, M., Martin, R., Hornung, C., & Schiltz, C. (2007). Computer assisted assessment of visuospatial working memory [Poster presentation]. 17th EECERA Annual Conference : Exploring Vygotsky's Ideas: Crossing Borders.

Martin, R., Schiltz, C., Wantz, M., & Houssemand, C. (June 2006). Visuo-spatial working memory and spatial attention shifting: Same or different functional networks? [Paper presentation]. EWOMS-3 meeting (Third European Working Memory Symposium), Genoa, Italy.

Wantz, M. (2006). Früherkennung und Förderung von Problemen im Umgang mit Zahlen bei Kindern von 5-6 Jahren Psychomotorik in Deutschland: Bewegung in Bildung und Gesundheit. In K. Fischer, E. Knab, ... M. Behrens (Eds.), Früherkennung und Förderung von Problemen im Umgang mit Zahlen bei Kindern von 5-6 Jahren (1, pp. 57-80). Lemgo, Germany: Aktionskreis Literatur und Medien.
Peer reviewed

Wantz, M. (2005). Fitifax: Persönlichkeits-undSprachentwicklung im Rahmen der gesundheitsfördernden Vorschule (für vier-bis sechsjährige Mädchen und Jungen) 50 Jahre Psychomotorik in Deutschland: Bewegung in Bildung und Gesundheit [Paper presentation]. Kongress 50 Jahre Psychomotorik in Deutschland: Bewegung in Bildung und Gesundheit, Universität Köln, Köln, Germany.

Wantz, M. (2005). Früherkennung und Förderung von Problemen im Umgang mit Zahlen bei Kindern von 5-6 Jahren [Paper presentation]. Kongress 50 Jahre Psychomotorik in Deutschland: Bewegung in Bildung und Gesundheit.

Wantz, M. (2005). wissenschaftliche Betreuung des CD-Rom Projektes "Auf meinem Weg ... vom bewegten Spiel zum kompetenten Handeln" von Marguerite Koppes. Luxemburg, Unknown/unspecified: Education Nationale.

Schiltz, C., Wantz, M., Martin, R., & Houssemand, C. (2005). Processus attentionnels, mémoire de travail visuospatiale et genèse des représentations numériques: une approche neuropsychologique. Walferdange, Luxembourg: Université du Luxembourg.

Wantz, M. (2003). Stellungnahme zu "Lëtzebuergesch an der Spillschoul : Iwerleeungen Approchen Methoden Méiglechkeeten". Luxembourg, Unknown/unspecified: Institut Supérieur d'Etudes et de Recherches Pédagogique.

Wantz, M. (2003). Fitifax : Persönlichkeits- und Sprachentwicklung im Rahmen der gesundheitsfördernden Vorschule (für vier- bis sechsjährige Mädchen und Jungen).

Dieschburg, C., Tholl-Hoesdorff, M., & Wantz, M. (2003). Fitifax : Persönlichkeits- und Sprachentwicklung im Rahmen der gesundheitsfördernden Vorschule (für vier- bis sechsjährige Mädchen und Jungen). Luxembourg, Luxembourg: Éducation Nationale.

Wantz, M. (2001). Focussing und Motopädagogik [Paper presentation]. Kongress Psychomotorik zwischen Tradition und Innovation.

Wantz, M. (2000). Motologie zwischen objektiver und subjektiver Sinnesphysiologie [Doctoral thesis, Phillips Universität]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/5967

Klensch-Leider, M., Schartz, F., & Wantz, M. (1994). Kribblifax : Ein Gesundheitserziehungsprogramm für den Kindergarten. Luxembourg, Unknown/unspecified: Ministère de l'éducation.

Wantz, M. (1994). Kribblifax: ein Gesundheitserziehungsprogramm für den Kindergarten [Paper presentation]. 2. conférence sur l'éducation pour la santé et la prévention du cancer dans les écoles.

Wantz, M. (1989). Audiovisuelle Bestandsaufnahme des Sprachunterrichts für Ausländerkinder [Bachelor/master dissertation, Institut Supérieur d'Études et de Recherches Pédagogiques]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/5970

Contact ORBilu