Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Writing we: Collaborative text in educational research
SIRY, Christina; Ali-Khan, Carolyne
2011In Malott, Curry; Portfilio, Bradley, J. (Eds.) Critical pedagogy in the 21st century
 

Documents


Texte intégral
Writing_We_Siry_Ali_Khan postref.pdf
Preprint Auteur (190.73 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Collaboration; cowriting; polyvocality; polysemicity; epistemology
Résumé :
[en] In this chapter we examine the critical possibilities of collaborative writing, as multiple layers of <br />voices intertwine to produce and understand collaborative authorship. We seek to challenge the <br />politics and epistemological assumptions of the do-your-own-work mentality pervasive throughout education. Through a theoretical, methodological and ethnographically thick exploration of collaboratively produced text, we offer a different paradigm for understanding and producing knowledge. Cowriting is examined as an unfolding, polyvocal, and necessarily <br />multifaceted journey toward a new critical pedagogy of working “with.”
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
SIRY, Christina  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Ali-Khan, Carolyne
Langue du document :
Anglais
Titre :
Writing we: Collaborative text in educational research
Date de publication/diffusion :
2011
Titre de l'ouvrage principal :
Critical pedagogy in the 21st century
Editeur scientifique :
Malott, Curry
Portfilio, Bradley, J.
Maison d'édition :
IAP Press, Connecticut, Etats-Unis
Pagination :
233-249
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 octobre 2013

Statistiques


Nombre de vues
144 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu