Article (Périodiques scientifiques)
Hoe (on)geletterden lezen: Receptie van het linguïstisch landschap op het Gambiaanse platteland
Coppoolse, Jannet; JUFFERMANS, Kasper
2010In Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen, 84 (2), p. 19-28
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Coppoolse en Juffermans 2010 TTWiA.pdf
Preprint Auteur (416.77 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
linguistic landscape; reception; literacy; Gambia
Résumé :
[en] This paper presents an explorative study on the reception of visual messages in the public space of village community in The Gambia. For this study, images of billboards and other signs along the main road were shown to twenty villages. They were asked what the images represented and how they knew this. It appeared that the interpretation of visual messages was based on more than the decoding of graphic symbols alone. Other semiotic signs play an important role as well. Twelve different types of interpretation were identified. It was concluded that a dichotomy of literate vs. illiterated does not capture the complexity of the distribution of reading skills in this society.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
Coppoolse, Jannet
JUFFERMANS, Kasper ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Néerlandais
Titre :
Hoe (on)geletterden lezen: Receptie van het linguïstisch landschap op het Gambiaanse platteland
Date de publication/diffusion :
décembre 2010
Titre du périodique :
Toegepaste Taalwetenschap in Artikelen
ISSN :
0169-7420
Maison d'édition :
VU Boekhandel/Uitgeverij, Amsterdam, Pays-Bas
Volume/Tome :
84
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
19-28
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 septembre 2013

Statistiques


Nombre de vues
146 (dont 0 Unilu)
Nombre de téléchargements
126 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu