Article (Scientific journals)
Mehrsprachigkeit in der Kita: Das Beispiel Luxemburg
KIRSCH, Claudine
2025In KiTa Aktuell MO Fachzeitschrift für Leitungen, Fachkräfte und Träger der Kindertagesbetreuung, 1 (1), p. 3
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Kirsch_2025_Kita aktuell.pdf
Author postprint (430.51 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Translanguaging; pädagogische Praxis; Luxembourg; frühkindliche Bildung; Mehrsprachigkeit
Abstract :
[de] Translanguaging als wertvolle pädagogische Praxis * Luxemburg ist eines von wenigen europäischen Ländern mit einem Programm der mehrsprachigen Bildung für ein- bis vierjährige Kinder. In diesem Kontext konnte ich als Erziehungswissenschaftlerin an der Universität Luxemburg in den letzten Jahren Änderungen in der pädagogischen Praxis beobachten
Precision for document type :
Analysis of case law/Statutory reports
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
KIRSCH, Claudine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Multilingualism
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Mehrsprachigkeit in der Kita: Das Beispiel Luxemburg
Publication date :
10 March 2025
Journal title :
KiTa Aktuell MO Fachzeitschrift für Leitungen, Fachkräfte und Träger der Kindertagesbetreuung
ISSN :
0941-4347
Publisher :
Carl Link Verlag, Kronach, Germany
Special issue title :
Kita-Fachkräfte international – Geteilte Herausforderungen, verschiedene Wege
Volume :
1
Issue :
1
Pages :
3
Peer reviewed :
Peer reviewed
Name of the research project :
R-AGR-3701 - C19/SC/13552634 COMPARE - Part UL - KIRSCH Claudine
Funders :
FNR - Fonds National de la Recherche
Available on ORBilu :
since 12 March 2025

Statistics


Number of views
100 (5 by Unilu)
Number of downloads
4 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu