No full text
Article (Scientific journals)
Qualität digitaler Bildungsmaterialien im Kontext von Inklusionssensibilität: Internationalvergleichendes Forschungsprojekt DigiLLM
ANDERSEN, Katja Natalie; Bagger, Anette; Sikorová, Zuzana et al.
2024In KiTa Aktuell BW: Fachzeitschrift für Leitungen, Fachkräfte und Träger der Kindertagesbetreuung, 32
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
inclusion-sensitivity, learning materials, OER, primary school
Abstract :
[de] Ein Nachdenken über die Qualität online verfügbarer Bildungsmaterialien ist im Kontext einer fortlaufenden Digitalisierung der Lernkultur unerlässlich. Dies umfasst Fragen zur Inklusionssensibilität digitaler Bildungsmaterialien und die Entwicklung von Instrumenten zur Evaluation inklusiver Potentiale von didaktischen Materialien.
Precision for document type :
Critical notes/Edition
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
ANDERSEN, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Teaching and Learning
Bagger, Anette;  Dalarna University
Sikorová, Zuzana;  University of Ostrava
Vogt, Michaela;  University of Bielefeld
Pieper, Marlene
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Qualität digitaler Bildungsmaterialien im Kontext von Inklusionssensibilität: Internationalvergleichendes Forschungsprojekt DigiLLM
Alternative titles :
[en] Quality of digital educational materials in the context of inclusion sensitivity: international comparative research project DigiLLM
Publication date :
2024
Journal title :
KiTa Aktuell BW: Fachzeitschrift für Leitungen, Fachkräfte und Träger der Kindertagesbetreuung
ISSN :
0943-0237
Publisher :
Carl Link Verlag, Kronach, Germany
Volume :
32
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Name of the research project :
Digitalization in European Education: Realizing Equity and Inclusion with Living Learning Materials (DigiLLM)
Funders :
Erasmus+
Available on ORBilu :
since 27 January 2025

Statistics


Number of views
54 (0 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu