Article (Périodiques scientifiques)
Introduction to the special issue: Analyzing voice in educational discourses
JUFFERMANS, Kasper; Van der Aa, Jef
2013In Anthropology & Education Quarterly, 44 (2), p. 112-123
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Juffermans & Vd Aa 2013 Intro, Analyzing Voice in Educational Discourses.pdf
Postprint Éditeur (106.6 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
voice; education; discourse; language; ethnography
Résumé :
[en] This introduction to the special issue Voice in Educational Discourses introduces the concept of voice (1) as the actual discourse to work with in ethnographies of education; (2) as a heuristic to investigate the ways in which different educational actors make sense of school life; (3) as a problem to make oneself heard; (4) as a methodological tool for empowerment; and (5) as a vision of education and society.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
JUFFERMANS, Kasper ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Van der Aa, Jef;  Tilburg University
Langue du document :
Anglais
Titre :
Introduction to the special issue: Analyzing voice in educational discourses
Date de publication/diffusion :
juin 2013
Titre du périodique :
Anthropology & Education Quarterly
ISSN :
0161-7761
Maison d'édition :
Wiley-Blackwell
Titre particulier du numéro :
Analyzing voice in educational discourses
Volume/Tome :
44
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
112-123
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 19 septembre 2013

Statistiques


Nombre de vues
106 (dont 2 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
28
citations Scopus®
sans auto-citations
25
OpenCitations
 
33
citations OpenAlex
 
52
citations WoS
 
20

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu