Article (Périodiques scientifiques)
Acquisition experience and the winner’s curse in corporate acquisitions
Arroyabe, Marta; HUSSINGER, Katrin
2024In Applied Economics, 56 (27), p. 3247 - 3261
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Arroyabe.docx
Postprint Auteur (13.88 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
acquisition experience; bidding contest; experiential learning; Firm acquisitions; winner’s curse; Economics and Econometrics
Résumé :
[en] The winner’s curse describes the behavioural phenomenon that the winner of a bidding contest pays a price that is too high. This paper shows that experiential learning cannot prevent a winner’s curse on the market of corporate control as acquiring firms with acquisition experience still pay a higher price for the target in a bidding contest. Acquisition experience, however, is related to a superior post-acquisition performance of the winning firm after acquisitions associated with a bidding contest.
Disciplines :
Stratégie & innovation
Auteur, co-auteur :
Arroyabe, Marta ;  Essex Business School, University of Essex, Southend-On-Sea, United Kingdom ; Department of Economics and Management, University of Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Luxembourg
HUSSINGER, Katrin  ;  University of Luxembourg > Faculty of Law, Economics and Finance (FDEF) > Department of Economics and Management (DEM) ; Department of Management, Strategy and Innovation, K.U. Leuven, Leuven, Belgium ; Centre for European Economic Research (ZEW), Mannheim, Germany
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Acquisition experience and the winner’s curse in corporate acquisitions
Date de publication/diffusion :
2024
Titre du périodique :
Applied Economics
ISSN :
0003-6846
eISSN :
1466-4283
Maison d'édition :
Routledge
Volume/Tome :
56
Fascicule/Saison :
27
Pagination :
3247 - 3261
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 17 janvier 2025

Statistiques


Nombre de vues
103 (dont 6 Unilu)
Nombre de téléchargements
16 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
1
citations WoS
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu