No full text
Communication in media (Diverse speeches and writings)
L’influenceur, figure moderne du « self-made-man ». Le Monde. Interview
LUKASIK, Stéphanie
2023
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
réseaux sociaux; influenceurs; influence; storytelling; loi sur les influenceurs; pratiques; éthique digitale; Digital Ethics; media literacy
Abstract :
[fr] Les stars des réseaux sociaux, ciblées par une loi visant à encadrer leurs pratiques, capitalisent sur le récit de leur réussite individuelle, dans la tradition américaine de l’entrepreneur « parti de rien ». Un storytelling qui alimente une certaine illusion méritocratique auprès de jeunes fascinés.
Disciplines :
Communication & mass media
Author, co-author :
LUKASIK, Stéphanie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Philosophy
Language :
French
Title :
L’influenceur, figure moderne du « self-made-man ». Le Monde. Interview
Publication date :
04 April 2023
Publisher :
Le Monde, Paris, France
Available on ORBilu :
since 14 December 2024

Statistics


Number of views
67 (0 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu