Article (Périodiques scientifiques)
Core Concept Identification in Educational Resources via Knowledge Graphs and Large Language Models
Reales, Daniel; Manrique, Rubén; GREVISSE, Christian
2024In SN Computer Science, 5 (8)
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Publisher Postprint.pdf
Postprint Éditeur (1.86 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] The growing demand for online education raises the question of which learning resources should be included in online programs to ensure students achieve their desired learning outcomes. By automatically identifying the core concepts in educational materials, teachers can select coherent and relevant resources for their courses. This work explores the use of Large Language Models (LLMs) to identify core concepts in educational resources. We propose three different pipelines for building knowledge graphs from lecture transcripts using LLMs and ontologies such as DBpedia. These knowledge graphs are then utilized to determine the central concepts (nodes) within the educational resources. Results show that LLM-constructed knowledge graphs when guided by ontologies, achieve state-of-the-art performance in core concept identification.
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
Reales, Daniel
Manrique, Rubén 
GREVISSE, Christian  ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Medicine (FSTM) > Department of Life Sciences and Medicine (DLSM) > Medical Education
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Core Concept Identification in Educational Resources via Knowledge Graphs and Large Language Models
Date de publication/diffusion :
06 novembre 2024
Titre du périodique :
SN Computer Science
ISSN :
2662-995X
eISSN :
2661-8907
Maison d'édition :
Springer Science and Business Media LLC
Volume/Tome :
5
Fascicule/Saison :
8
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 novembre 2024

Statistiques


Nombre de vues
98 (dont 16 Unilu)
Nombre de téléchargements
3 (dont 3 Unilu)

citations Scopus®
 
4
citations Scopus®
sans auto-citations
3
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
5

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu