Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Team-Teaching: What we learn from Course Feedback
RIVAS, Salvador
2024
 

Documents


Texte intégral
TeamTeaching_UL_TeachingDay_20240223.pdf
Preprint Auteur (6.26 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
team-teaching; course feedback; university teaching; higher education
Résumé :
[en] Team-teaching, also known as collaborative-teaching, co-teaching and pair-lecturing has been practiced for ages. It is generally described as a positive pedagogical practice that can both enhance learning among students and the experience of teaching among instructors. However, previous results (using FHSE CF data) indicate a preference (i.e., higher average ratings) for solo-instructor courses compared to courses with multi-instructors. This has important implications for the practice of "team-teaching" at our university. Thus, building on previous research, I will explore the effect of team-teaching (solo- vs. multi-instructor) on average course feedback ratings using the newly revised CF questionnaire at the UL. The new questionnaire allows for additional and a more in-depth exploration of this important topic.
Centre de recherche :
Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
RIVAS, Salvador  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Langue du document :
Anglais
Titre :
Team-Teaching: What we learn from Course Feedback
Date de publication/diffusion :
23 février 2024
Nom de la manifestation :
Advancing Competence in Teaching for student success: Teaching Day
Organisateur de la manifestation :
University of Luxembourg
Lieu de la manifestation :
Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Date de la manifestation :
23 February 2024
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Disponible sur ORBilu :
depuis le 02 octobre 2024

Statistiques


Nombre de vues
80 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu