Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
De novice à expert en enseignement dans le secteur de la santé : l’apport de la pratique réflexive pour améliorer les compétences pédagogiques
Lefebvre, Julie; LECOCQ, Dan
202491ème Congrès de l'Acfas. Colloque 626 : Soutien au développement professionnel des enseignants en sciences de la santé : retours d’expériences, recherches et innovations dans les pays francophones
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
240516_Acfas_MPRE.pdf
Author postprint (7.01 MB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
pratique réflexive; enseignement supérieur; novice; expert; partenariat
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Lefebvre, Julie ;  UQAM - Université du Québec à Montréal [CA]
LECOCQ, Dan   ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Medicine (FSTM) > Department of Life Sciences and Medicine (DLSM) > Medical Education
 These authors have contributed equally to this work.
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
De novice à expert en enseignement dans le secteur de la santé : l’apport de la pratique réflexive pour améliorer les compétences pédagogiques
Publication date :
16 May 2024
Event name :
91ème Congrès de l'Acfas. Colloque 626 : Soutien au développement professionnel des enseignants en sciences de la santé : retours d’expériences, recherches et innovations dans les pays francophones
Event organizer :
Acfas. Université du Luxembourg, Université libre de Bruxelles, Haute Ecole Libre de Bruxelles, Université du Québec à Montréal & Université de Montréal
Event place :
Ottawa, Canada
Event date :
13-17 mai 2024
By request :
Yes
Audience :
International
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Available on ORBilu :
since 21 June 2024

Statistics


Number of views
38 (2 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu