Article (Scientific journals)
Influenceurs. Un recul scientifique nécessaire
LUKASIK, Stéphanie
2024In Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg, 436 (Mars), p. 18-21
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
Lukasik, Influenceurs, un recul scientifique nécessaire, Forum version preprint .pdf
Author postprint (220.91 kB) Creative Commons License - Attribution, Non-Commercial, ShareAlike
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Influenceurs; influence; réseaux sociaux; réseaux socionumériques; two step flow of communication; créateur de contenu; création de contenu; médias; Luxembourg; leader d'opinion; Digital Ethics; déontologie; journalisme; journalistes; information; media pluralism
Abstract :
[fr] Les "influenceurs" ou créateurs de contenus sont à la croisée des médias, de la communication et du marketing. Faisant désormais partie de la routine quotidienne des réseaux socionumériques au Luxembourg, un recul scientifique semble nécessaire pour comprendre l'ampleur du phénomène.
Disciplines :
Communication & mass media
Author, co-author :
LUKASIK, Stéphanie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Philosophy
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Influenceurs. Un recul scientifique nécessaire
Publication date :
2024
Journal title :
Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg
ISSN :
1680-2322
Publisher :
Forum a.s.b.l, Luxembourg, Luxembourg
Special issue title :
Influencer
Volume :
436
Issue :
Mars
Pages :
18-21
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Available on ORBilu :
since 16 April 2024

Statistics


Number of views
126 (7 by Unilu)
Number of downloads
93 (3 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu