Article (Périodiques scientifiques)
What gets published and what doesn’t? Exploring optimal distinctiveness and diverse expectations in entrepreneurship articles
Meurer, Marie Madeleine; Belitski, Maksim; FISCH, Christian et al.
2024In Small Business Economics
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

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(2024, SBE) Meurer et al. - What gets published and what doesn't.pdf
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Mots-clés :
Optimal distinctiveness; Publishing success; Entrepreneurship journals; Text analysis; Narratives
Résumé :
[en] The field of entrepreneurship has seen remarkable growth, increasing the expectations of academic audiences. Articles need to balance novelty with rigorous methodology, theoretical contributions, social implications, and coherent argumentation to succeed in the publication process. However, navigating these varied and sometimes conflicting expectations to achieve optimal distinctiveness in academic narratives is challenging for authors. To explore how authors can achieve optimal distinctiveness amidst these complex expectations, we studied academic narratives and related editorial decisions of two leading entrepreneurship journals, Entrepreneurship: Theory & Practice (ETP, 4,151 papers) and Small Business Economics Journal (SBEJ, 4,043 papers), using computer-aided text analysis. Our study debunks common assumptions about what makes a successful entrepreneurship paper, providing an empirical basis for understanding actual versus perceived publication requisites. Furthermore, we extend optimal distinctiveness theory by demonstrating that high distinctiveness is not uniformly advantageous, meeting numerous expectations is not necessarily beneficial, and clear language is crucial for complex narratives. Our study underscores that crafting narratives is more nuanced than traditionally believed.
Centre de recherche :
Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SnT) > EINT-Entrepreneurship, Innovation and New Technology
Disciplines :
Gestion de l’entreprise, entrepreneuriat & théorie des organisations
Auteur, co-auteur :
Meurer, Marie Madeleine 
Belitski, Maksim 
FISCH, Christian  ;  University of Luxembourg
Thurik, Roy 
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
What gets published and what doesn’t? Exploring optimal distinctiveness and diverse expectations in entrepreneurship articles
Date de publication/diffusion :
17 février 2024
Titre du périodique :
Small Business Economics
ISSN :
0921-898X
eISSN :
1573-0913
Maison d'édition :
Springer Science and Business Media LLC
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Entrepreneurship and Innovation / Audit
Disponible sur ORBilu :
depuis le 19 février 2024

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