Article (Périodiques scientifiques)
Embodiment in music education
Bremmer, Melissa; NIJS, Luc
2024In Journal de recherche en éducations artistiques (JREA), (2), p. 15-26
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Bremmer & Nijs (2024) - Embodiment in music education.pdf
Postprint Auteur (179.66 kB) Licence Creative Commons - Attribution
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] In this article, we give an overview of theoretical and empirical research that exemplifies how and why the body of the student and teacher plays a pivotal role in music learning and teaching processes. We will discuss the concepts of entrainment, alignment, and prediction, that have been developed within the theory of embodied music cognition, and their relation to music learning. Furthermore, we will discuss how physical modelling, gestures and touch are important embodied teaching strategies. The article concludes with some suggestion as to how these concepts and strategies can be put into the music educational practice.
Disciplines :
Arts du spectacle
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Bremmer, Melissa
NIJS, Luc  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Institute of Musicology and Arts
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Embodiment in music education
Date de publication/diffusion :
06 février 2024
Titre du périodique :
Journal de recherche en éducations artistiques (JREA)
ISSN :
2813-5253
Maison d'édition :
Cantonal and University Library Fribourg
Fascicule/Saison :
2
Pagination :
15-26
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 février 2024

Statistiques


Nombre de vues
247 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
190 (dont 3 Unilu)

citations OpenAlex
 
4

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu