Eprint diffusé en premier sur ORBilu (E-prints, Working papers et Carnets de recherche)
Liking School and Schoolwork Pressure perceptions of school-aged children
CATUNDA, Carolina
2023
 

Documents


Texte intégral
Factsheet n4_HBSC Luxembourg 2022_Liking School and Schoolwork Pressure perceptions of school aged children.pdf
Postprint Éditeur (1.1 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
adolescents; Liking School; Schoolwork Pressure; HBSC
Résumé :
[en] Key Findings: A majority of adolescents report to like school and exhibit low levels of schoolwork pressure. While boys and girls like school to a similar extent, girls feel higher levels of schoolwork pressure than boys. Liking school and schoolwork pressure vary with the type of school. Adolescents liking school perceive less schoolwork pressure than those disliking school.
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
CATUNDA, Carolina ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Liking School and Schoolwork Pressure perceptions of school-aged children
Date de publication/diffusion :
juin 2023
Nombre de pages :
4
Objectif de développement durable (ODD) :
3. Bonne santé et bien-être
Organisme subsidiant :
University of Luxembourg - UL
MENJE - Ministry of Education, Children and Youth
Ministère de la Santé, Luxembourg
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 juin 2023

Statistiques


Nombre de vues
167 (dont 28 Unilu)
Nombre de téléchargements
411 (dont 37 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu