N° entier (Périodiques scientifiques)
Consequences of the Past and Responsible Histories of Education for the Future
PRIEM, Karin; Keynes, Mattew R.
2024In Encounters in Theory and History of Education, 25 (1)
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Front+Matter+-+Encounters+2024 (1).pdf
Postprint Éditeur (173.2 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Historiography; transformation; ecological relations; trauma; disruption, recovery and repair; responsible histories; re-storying
Résumé :
[en] Histories and legacies of colonialism, capitalist extraction of natural resources, damage and disruption to ecosystems balance, anthropocentric concepts of human freedom, sovereignty and growth and their impacts on shared planetary life, have, together, prompted reflection on the fraught, contested, and changing responsibilities of the historian to the past, present, and future. Responsibility towards the past does not only imply engaging with intergenerational and inherited guilt, but also a different kind of responsibility that seeks to generate fresh answers and relations towards people and situations of the past, present and potential futures. This special issue aims to address a gap in history of education research that has not yet deeply engaged its entanglement in anthropocentric and modernist reasoning and its responsibilities to produce a future-oriented, non-anthropocentric knowledge of the past.
Centre de recherche :
- Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History (C2DH) > Public History and Outreach (PHO)
Disciplines :
Histoire
Auteur, co-auteur :
PRIEM, Karin  ;  University of Luxembourg
Keynes, Mattew R.;  The University of Melbourne
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Consequences of the Past and Responsible Histories of Education for the Future
Date de publication/diffusion :
2024
Titre du périodique :
Encounters in Theory and History of Education
eISSN :
2560-8371
Maison d'édition :
Queen's University, Canada
Volume/Tome :
25
Fascicule/Saison :
1
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 06 juin 2023

Statistiques


Nombre de vues
245 (dont 12 Unilu)
Nombre de téléchargements
37 (dont 1 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu