Pas de texte intégral
Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Vom aufgelösten zum reflexiven Musikbegriff
LEHMANN, Harry
2020In Präsident und Direktorium der Bayerischen Akademie der Schönen Künste in München (Ed.) Bayrische Akademie der Schönen Künste. Jahrbuch 33 (2019) 2020
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
notion of music; New Music; Art music; boundaries of music
Résumé :
[en] As a result of digitization, transmedia music projects are becoming the standard format of New Music. These ubiquitous transgressions have led composers such as Johannes Kreidler and Hannes Seidel to the assumption that the notion of music is thus also becoming delimited and beginning to dissolve. In the following, I present a theoretical model that confirms and criticizes this prognosis. The countless border crossings do not lead to a dissolved but to a reflexive notion of music.
Disciplines :
Art & histoire de l’art
Auteur, co-auteur :
LEHMANN, Harry  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Allemand
Titre :
Vom aufgelösten zum reflexiven Musikbegriff
Titre traduit :
[en] From the dissolved to the reflexive concept of music
Date de publication/diffusion :
2020
Titre de l'ouvrage principal :
Bayrische Akademie der Schönen Künste. Jahrbuch 33 (2019) 2020
Titre traduit de l'ouvrage principal :
[en] Bavarian Academy of Fine Arts. Yearbook 33 (2019) 2020
Editeur scientifique :
Präsident und Direktorium der Bayerischen Akademie der Schönen Künste in München
Maison d'édition :
Wallstein Verlag, Göttingen, Allemagne
ISBN/EAN :
978-3-8353-3664-3
Pagination :
219-230
Disponible sur ORBilu :
depuis le 30 avril 2023

Statistiques


Nombre de vues
128 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu