Contribution to collective works (Parts of books)
Hochbegabt, behindert oder normal? Klassifikationssysteme des sonderpädagogischen Förderbedarfs in Deutschland und den Vereinigten Staaten
Powell, Justin J W
2003In Cloerkes, Günther (Ed.) Wie man behindert wird. Texte zur Konstruktion einer sozialen Rolle und zur Lebenssituation betroffener Menschen
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Powell2003_SPF-Klassifikation-D-USA.pdf
Publisher postprint (4.9 MB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
classification; special educational needs; Germany; United States; history; category; boundary; normality
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Powell, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Language :
German
Title :
Hochbegabt, behindert oder normal? Klassifikationssysteme des sonderpädagogischen Förderbedarfs in Deutschland und den Vereinigten Staaten
Alternative titles :
[en] Classification Systems of Special Educational Needs in Germany and the US
Publication date :
2003
Main work title :
Wie man behindert wird. Texte zur Konstruktion einer sozialen Rolle und zur Lebenssituation betroffener Menschen
Editor :
Cloerkes, Günther
Publisher :
Universitätsverlag Winter, Heidelberg, Germany
Pages :
103-140
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 24 August 2013

Statistics


Number of views
379 (0 by Unilu)
Number of downloads
414 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu