Pas de texte intégral
Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
The crucial role of language in mathematical development
HORNUNG, Caroline
2022Patterns of linguistic inequalities in education
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
language development; mathematical development; home language
Résumé :
[en] Basic mathematics skills build on nonverbal number sense But these innate non-verbal skills are insufficient to develop symbolic exact number concepts and to learn arithmetic. Language development allows the acquisition of number words and math vocabulary, crucial for developing basic exact number concepts and arithmetic skills. This presentations highlights five key aspects on how language influences mathematical development. First, language is a building block for basic math skills. Second, number naming systems affect number transcoding. Third, multilingual students calculate better in the language in which they have learned numbers. Forth, children's home language influences their mathematics achievement. And finally, the mastery of the language of instruction has a strong impact on mathematics achievement. The implication of these key aspects are discussed with regard to education and instruction in schools.
Centre de recherche :
- Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
HORNUNG, Caroline  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
The crucial role of language in mathematical development
Titre traduit :
[en] Der Einfluss von Sprache auf die mathematische Kompetenzentwicklung
Date de publication/diffusion :
17 novembre 2022
Nombre de pages :
27
Nom de la manifestation :
Patterns of linguistic inequalities in education
Organisateur de la manifestation :
OEJQS
Lieu de la manifestation :
Edupôle Walferdange, Luxembourg
Date de la manifestation :
17-11-2022
Sur invitation :
Oui
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
EpStan
Disponible sur ORBilu :
depuis le 28 novembre 2022

Statistiques


Nombre de vues
115 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu