Pas de texte intégral
Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Kommunikationsaspekte der Zukunft im Klassenraum
ANDERSEN, Katja Natalie; Kihm, Pascal; Neuböck-Hubinger, Brigitte et al.
2024In Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts (Ed.) Jahresband GDSU 2023: In Alternativen denken - Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
science learning; primary education; multilingualism; STEM; language
Résumé :
[en] A future-oriented science education refers to everyday experiences, (technical) language and current developments in migration and multilingualism (Kahlert 2022). This requires a participatory bringing together of all areas of knowledge and experience in the classroom (Stoltenberg 2004). The arti-cle discusses tasks in science teaching from different perspectives (semantics, multilingualism, etc.), using the topic “swimming and sinking”, which appears to be a suitable frame of reference for several reasons: (1) the topic is based on a wide range of research; (2) it refers to a precise content area with the phenomenon of buoyancy and the considerations on force, density, interaction; (3) it connects to the living environment, and (4) follows the discourse of everyday language vs. educational language. Based on these items, the article tackles the question of what impact language in science textbooks has on (multilingual) students’ acquisition of science content.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
ANDERSEN, Katja Natalie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Kihm, Pascal;  Saarland University
Neuböck-Hubinger, Brigitte;  Pädagogische Hochschule Oberösterreich
Peschel, Markus;  Saarland University
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Allemand
Titre :
Kommunikationsaspekte der Zukunft im Klassenraum
Titre traduit :
[en] Aspects of communication in the classroom of the future
Date de publication/diffusion :
2024
Titre de l'ouvrage principal :
Jahresband GDSU 2023: In Alternativen denken - Kritik, Reflexion und Transformation im Sachunterricht
Titre traduit de l'ouvrage principal :
[en] Annual Volume 2023: Thinking in alternatives - criticism, reflection and transformation in science teaching
Auteur, co-auteur :
Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts
Maison d'édition :
Klinkhardt, Bad Heilbrunn, Allemagne
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Intitulé du projet de recherche :
Fachlichkeiten - Sprachlichkeiten
Organisme subsidiant :
UniGR - Université de la Grande Région
Disponible sur ORBilu :
depuis le 24 novembre 2022

Statistiques


Nombre de vues
144 (dont 1 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu