No full text
Contribution to collective works (Parts of books)
Trägt Unterrichtsqualität zur Prävention von Entfremdung vom Lernen bei? Empirische Befunde für die Sekundarstufe in der Schweiz und Luxemburg
Braas, Lena; Grecu, Alyssa; Morinaj, Julia et al.
2022In Lauermann, Fani; Jöhren, Christiane; McElvany, Nele et al. (Eds.) Jahrbuch der Schulentwicklung. Band 22: Multiperspektivität von Unterrichtsprozessen
Peer reviewed
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
teaching; learning; school alienation
Disciplines :
Education & instruction
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Braas, Lena
Grecu, Alyssa
Morinaj, Julia
Hascher, Tina
Hadjar, Andreas  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Trägt Unterrichtsqualität zur Prävention von Entfremdung vom Lernen bei? Empirische Befunde für die Sekundarstufe in der Schweiz und Luxemburg
Alternative titles :
[en] Does teaching quality contribute to the prevention of alienation from learning? Empirical findings on secondary education in Switzerland and Luxembourg
Publication date :
November 2022
Main work title :
Jahrbuch der Schulentwicklung. Band 22: Multiperspektivität von Unterrichtsprozessen
Main work alternative title :
[en] Yearbook of School Development. Volume 22: Multiperspectivity of Teaching Processes
Author, co-author :
Lauermann, Fani
Jöhren, Christiane
McElvany, Nele
Michael, Becker
Hanna, Gaspard
Publisher :
BeltzJuventa
ISBN/EAN :
978-3-7799-7228-0
Pages :
247-277
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
FnR Project :
FNR9857103 - School Alienation In Switzerland And Luxembourg, 2014 (01/09/2015-31/08/2019) - Andreas Hadjar
Available on ORBilu :
since 24 November 2022

Statistics


Number of views
72 (12 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu